شماره ۱۸۶۰ | ۱۳۹۸ شنبه ۲۳ آذر
صفحه را ببند
قتل فجیع نوجوان عراقی در میدان الوثبه بغداد توسط معترضان

پس از آنکه معترضان عراقی یک نوجوان را در میدان الوثبه بغداد به شکل فجیعی به قتل رساندند، واکنش‌های گسترده‌ای در ‏محکوم کردن این اقدام مطرح شده است‎. هیأت سازمان ملل در عراق (یونامی) با صدور بیانیه‌ای حادثه قتل و به دار آویخته شدن ‏نوجوانی در میدان الوثبه بغداد را به شدت محکوم کرد‎.
یونامی همچنین خواستار بازداشت عاملان این جنایت شنیع و تحویل آنها به دادگاه شد‎. هیأت سازمان ملل در عراق ضمن غیرقابل ‏قبول خواندن این حادثه، خشونت علیه معترضان، ارعاب و ربودن آنها را محکوم کرد‎. سفارت آمریکا در بغداد نیز در بیانیه‌ای قتل ‏نوجوان عراقی در میدان الوثبه را اتفاقی هولناک خواند‏‎.
در این بیانیه آمده است: «آمریکا اقدامات خشونت‌آمیز علیه معترضان و ربودن آنها را محکوم می‌کند. نمی‌توان از اقدامات ‏خشونت‌آمیز علیه معترضان و تهدید و ربودن آنها گذشت. امنیت، ثبات و حاکمیت بدون متوقف کردن چنین اقداماتی برای عراق ‏محقق نخواهد شد‎.» سفارت آمریکا در ادامه بیانیه خود تأکید کرده است: «دولت عراق نباید اجازه دهد که چنین اقدامات غیرقانونی ‏ادامه یابد‎.»
در همین حال، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی عراق در بیانیه‌ای نسبت به این حادثه  واکنش نشان داد‎. در این بیانیه آمده است: «این جنایت تأکیدی بر این دیدگاه ماست که گروه‌های سازمان‌دهی ‏شده‌ای برای قتل و ارعاب و به تعطیلی کشاندن کشور در پوشش تظاهرات فعالیت می‌کنند که پیشتر بارها درباره آن هشدار داده ‏بودیم.» عبدالمهدی افزود: «ما هر بار که برای حمایت از امنیت عمومی اقدام کردیم در کانون تهمت‌ها قرار گرفتیم، اکنون نیروهای امنیتی ‏باید سلاح خود را به دست گرفته و از میدان‌های تظاهرات حفاظت کنند‎.» او ادامه داد:«باید به اقدام گروه‌های سیاسی در تحمیل ‏حضور خود در میدان‌های تظاهرات با هدف سلطه‌جویی بر آن و تسویه حساب با دیگر گروه‌های سیاسی پایان داده شود‎.» این مقام ‏عراقی در ادامه تصریح کرد: «حفاظت از تظاهرکنندگان تنها برعهده دستگاه‌های امنیتی رسمی کشور است و رخدادهای اخیر نشان ‏داد که برخی گروه‌ها می‌خواهند با دور ساختن این دستگاه‌ها از میدان‌های تظاهرات خودشان ابتکار عمل را به دست بگیرند و ‏نقشه‌شان را که اکنون بر همه روشن شده پیش ببرند‎.»

 


تعداد بازدید :  192