شماره ۱۸۶۰ | ۱۳۹۸ شنبه ۲۳ آذر
صفحه را ببند
روی خط خبر

علیرضا قربانی برای فیلم سینمایی «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان می‌خواند. همچنین حبیب خزایی‌فر آهنگساز و اردشیر کامکار نوازنده کمانچه خواهد بود.
 
روابط عمومی جشنواره فیلم فجر اعلام کرد به پاس نزدیک به چهاردهه فعالیت حرفه‌ای و موثر در سینما، از فریدون جیرانی در سی‌وهشتمین جشنواره تجلیل خواهد شد. جیرانی در ادوار جشنواره فیلم فجر به‌عنوان روزنامه‌نگار، منتقد، کارگردان، نویسنده، تهیه‌کننده و عضو هیأت انتخاب و داوری حضور موثری داشته، متولد ۱۳۳۰ در کاشمر است.

فیلم سینمایی «زیرزمین ۶»، دومین همکاری پیمان معادی با مایکل بی، بعد از فیلم  «۱۳ساعت» است که با هزینه ١٥٠‌میلیون دلاری تولید شده و از ساعاتی پیش پخش آن در شبکه نتفلیکس جهانی آغاز شده است. گفته می‌شود این فیلم، اکشن‌ترین اثر مایکل‌ بی است که در سکانس‌های آغازین آن در یک لحظه، نابودی یک هواپیما و چند خودرو و موتوسیکلت سنگین را می‌بینیم.

اعضای شورای سیاست‌گذاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‎المللی کتاب تهران «کتاب یعنی زندگی» را به‌عنوان شعار این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب کردند.

مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه محمدحسن شهسواری با عنوان «تقدیم به چند داستان کوتاه» پس از ۱۲سال، به تازگی از سوی انتشارات چشمه تجدید چاپ شد. شهسواری در این اثر بیش از هرچیز به داستان‌گویی جاذبه اثر و لذت خواننده اهمیت داده و سعی کرده رابطه‌ای بینامتنی میان عناصر و مفاهیم مورد نظرش در داستان ایجاد کند.

هایده صفی‌یاری که پیش از این برای فیلم مهرجویی برنده سیمرغ بلورین شده بود، در سومین همکاری مشترک با مهرجویی «لامینور» را تدوین می‌کند. «لامینور» بیست‌وهفتمین فیلم بلند سینمایی داریوش مهرجویی است که پس از 6‌سال دوری از سینما ساخته است. این فیلم فرم حضور در جشنواره فیلم فجر را پر نکرده و قرار نیست در جشنواره به نمایش عمومی دربیاید.

فیلم سینمایی «مطرب» به کارگردانی مصطفی کیایی بعد از چهارهفته اکران به فروشی حدود ۲۳‌میلیارد تومان رسید و در صدر جدول فروش قرار گرفت. فیلم سینمایی «چشم و گوش بسته» به کارگردانی فرزاد موتمن نیز در طی سه‌ هفته اکران به فروش  حدود ۷میلیارد تومان رسید. در میان فیلم‌های تازه اکران‌شده نیز فیلم سینمایی «آخرین داستان» بعد از یک هفته نمایش به فروشی حدود ۲۵۰‌میلیون تومان و فیلم سینمایی «خداحافظ دختر شیرازی» در کمتر از یک هفته به فروشی حدود ۱۵۰میلیون تومان رسیده است.

فیلم سینمایی«شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی به شبکه نمایش خانگی آمد.


تعداد بازدید :  258