شماره ۱۸۶۰ | ۱۳۹۸ شنبه ۲۳ آذر
صفحه را ببند
حقایقی که شاید از آنها بی‌خبر بودید
از قاچاق کوکاکولا در کوبا تا پرجمعیت‌ترین کشور جهان

درک موضوعاتی که خلاف باورهای ذهنی ما هستند، سخت است و در مواجهه با آنها ابتدا دچار حیرت شده و سپس به دنبال دلایلی برای اثبات‌شان می‌گردیم، اما شاید بتوان این قبیل موضوعات را فقط با هدف افزایش دانش و اطلاعات عمومی مورد بررسی قرار داد و بعد خیلی راحت از کنارشان گذشت.
 اگر به نوشیدن کوکاکولا عادت دارید، پس از سفر به کره‌شمالی و کوبا روزهای سختی پیش‌رو خواهید داشت؛ زیرا تحریم‌ها راه ورود این نوشیدنی را به دو کشور فوق بسته است. البته در این مورد به‌خصوص نیز قاچاقچیان بیکار ننشسته‌اند و اگر واقعا وضعیت‌تان اورژانسی باشد، می‌توانید چند قوطی کوکا را با قیمتی گزاف در کوبا تهیه کنید.
در ذهن اکثر ما تولد نوزادان دوقلو یک اتفاق نادر است، اما باید بدانید اتفاقا در سال‌های اخیر دوقلوزایی افزایش داشته که دلیل آن درمان‌های باروری مانند لقاح‌های مصنوعی است. ناگفته نماند بالارفتن سن ازدواج نیز در این قضیه نقشی قابل تأمل دارد، چراکه احتمال دوقلوزایی در زنانی که در سنین بالاتر باردار می‌شوند، بیشتر است.
به غیر از کلاشینکف، کلت، نارنجک، آرپی‌جی، بمب و... می‌توان این گیاه را در ردیف سلاح‌های گرم قرار داد. «فلفل نفس اژدها» به قدری تند است که با چشیدن فقط ذره‌ای از آن احساس اصابت گلوله به شما دست خواهد داد. شاید به همین علت بیش از مصرف خوراکی در تولید داروها از آن استفاده می‌شود.
اگر عمر بشر را 200‌هزار‌سال تخمین بزنیم، می‌دانید تاکنون چه تعداد انسان روی کره‌زمین زندگی کرده‌اند؟ عددی که دانشمندان به آن رسیده‌اند، 57‌میلیارد نفر هستند. با وجود جمعیت فعلی جهان یعنی 7‌میلیارد و 700‌میلیون نفر، می‌توان گفت تعداد انسان‌های زنده فعلی چیزی درحدود 8‌درصد کل انسان‌هایی‌اند که تاکنون زیسته‌اند.
به دلیل شهرت خاندان سلطنتی انگلستان، هرگاه صحبت از تاج و تخت می‌شود، بلافاصله آنها را به یاد می‌آوریم غافل از اینکه 44 کشور دیگر جهان نیز دارای نظام سلطنتی از نوع مشروطه یا مطلقه هستند. البته خیلی از این کشورها همچون کانادا، استرالیا، و... را نیز باید ذیل همان نظام پادشاهی انگلستان به شمار آورد.  
«سرخ‌ پرک نوک ‌سرخ» با این اسم عجیبش پرتعدادترین پرنده روی کره‌زمین به شمار می‌رود. بر طبق تخمین‌ها، چیزی درحدود یک‌میلیارد و 500‌میلیون سرخ‌ پرک نوک ‌سرخ در نقاط مختلف جهان پرواز می‌کنند که البته در بعضی مناطق خصوصا قاره آفریقا مشکلی بزرگ برای غلات و زمین‌های کشاورزی به شمار می‌روند.
برای سفر به پرجمعیت‌ترین کشور جهان نه پاسپورت لازم دارید نه بار و بندیل سفر. فیلترشکن شاید!  بله درست حدس زدید، پرجمعیت‌ترین کشور جهان تا این لحظه شبکه اجتماعی فیس‌بوک است با نزدیک به 2‌میلیارد کاربر. بیشترین ساکنان آن را نیز اتباع هند، آمریکا، اندونزی، برزیل و مکزیک تشکیل می‌دهند.    
منبع:  msn.com


تعداد بازدید :  242