شماره ۱۸۸۸ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۵ دي
صفحه را ببند
مکث

اعتراف به 50 سرقت از ساعت‌فروشی‌های تهران
شهروند| متهمی با 50 سرقت از مغازه‌های ساعت‌فروشی به دام افتاد. بیست‌ودوم دی ماه امسال مأموران کلانتری 112 ابوسعید از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی در جریان وقوع یک سرقت از مغازه ساعت‌فروشی واقع در محله منیریه قرار گرفتند و با تشکیل پرونده‌ای با موضوع کش‌ روی برای بررسی موضوع به نشانی اعلامی
مراجعه کردند.
با حضور مأموران در محل، مالک مغازه ساعت‌فروشی اظهار داشت که فردی میانسال به مغازه‌ام وارد شد و چند نمونه ساعت به درخواست او در اختیارش گذاشتم تا اینکه ساعت دیگری را از داخل ویترین درخواست کرد و به سمت ویترین جلویی رفتم و درنهایت با بهانه‌ای خریدی نکرد و از مغازه خارج شد. پس از خروج او متوجه شدم که یکی از ساعت‌های داخل ویترین مغازه‌ام سرقت شده است.
با تأیید صحت خبر، مأموران کلانتری ابوسعید در تحقیقات میدانی موفق شدند چهره واضحی از متهم به دست بیاورند که در پایش‌های اطلاعاتی به دست آمد که متهم سابقه‌دار است و پیش‌تر نیز به جرم کش روی مدتی را در زندان سپری کرده بود. در گام بعدی از تحقیقات پلیسی مخفیگاه متهم شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی تیمی از مأموران کلانتری برای دستگیری او اعزام شدند، اما او از مخفیگاهش نقل و مکان کرده بود.
تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا اینکه صبح روز  دوشنبه مالک مغازه ادعا کرد که ساعت سرقتی‌اش را در یکی از سایت‌های خرید‌وفروش کالاهای دست دوم مشاهده کرده است. با به دست‌آوردن سرنخ‌های جدیدی از متهم، مخفیگاه جدید او در محدوده کلانتری شناسایی شد، با هماهنگی‌های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر شد و در همان بازجویی اولیه به جرم خود مبنی بر سرقت از مغازه ساعت‌فروشی و فروش آن در سایت‌های اینترنتی اعتراف کرد و در ادامه ساعت سرقتی از مخفیگاهش کشف شد.
متهم در بازجویی‌های انجام‌شده به 50 سرقت اعتراف کرد و اظهار داشت در دو سال اخیر که از زندان آزاد شده است با مراجعه به مغازه‌های ساعت‌فروشی در خیابان ولی‌عصر و محله منیریه به بهانه خرید ساعت از قیمت واقعی ساعت‌ها مطلع می‌شدم و پس از
کش روی ساعت‌ها و درج آن در سایت‌های خرید و فروش آنها را می‌فروختم.
چنگیز ایدون، رئیس کلانتری ابوسعید، با اعلام این خبر به مالکان مغازه‌ها توصیه کرد: «ویترین مغازه را به قفل مجهز کنند تا سارق یا سارقان احتمالی به راحتی به اقلام داخل ویترین دسترسی نداشته باشند و همچنین مالکان مغازه‌های ساعت‌فروشی محله منیریه و ولی‌عصر که بدین صورت از مغازه آنها سرقت شده است، برای پیگیری پرونده‌شان به کلانتری 112 ابوسعید مراجعه کنند.»


پایان  تبهکاری‌های 7 مرد خطرناک در بهشهر
شهروند| کیفرخواست هفت متهم سابقه‌دار در شرارت و اخلال در نظم و تهدید مردم با اسلحه و سرقت در شهرستان بهشهر صادر شده است. با توجه به اهمیت موضوع و حفظ امنیت در استان در برخورد با این‌گونه جرایم که باعث رعب و وحشت در میان مردم می‌شود با ورود به موقع دادستانی، متهمان دستگیر شدند و به‌طور ویژه پرونده آنها در دستور کار قرار گرفت. روابط عمومی دادگستری مازندران درباره این رأی اعلام کرد؛ «در دادسرای شهرستان بهشهر رسیدگی و صدور کیفرخواست هفت متهم سابقه‌دار که اقدام به شرارت و اخلال در نظم و تهدید مردم با اسلحه و سرقت در این شهرستان کرده بودند، صادر و برای روند رسیدگی به دادگاه شهرستان بهشهر ارسال شده است. با توجه به تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرایم خشن و همچنین رسیدگی و رصد پرونده‌های مهم، پرونده متهمان خارج از نوبت به صورت فوق‌العاده رسیدگی خواهد شد. »


تعداد بازدید :  315