شماره ۱۸۸۸ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۵ دي
صفحه را ببند
امروز،‌ آخرین شانس تیم‌ملی امید برای صعود به المپیک
برای برد کره‌جنوبی دعا کنید!

[شهروند]  امروز که تیم‌ملی امید در سومین دیدار از مقدماتی المپیک 2020 توکیو به میدان می‌رود، بیشتر از قبل حسرت شکست تلخ مقابل کره‌جنوبی را می‌خوریم. مصافی که با نتیجه دو بر یک به سود چشم‌بادامی‌ها به پایان رسید و امیدهای تیم شایسته حمید استیلی برای رسیدن به المپیک را بسیار کمرنگ کرد. حالا تمام ادعای‌مان به یک امتیازی است که از ازبکستان در بازی نخست گرفتیم و البته که دست به دعا می‌شویم تا امروز چین را شکست دهیم و اما و اگرها به سود ایران رقم بخورد.

ایران به دنبال صعود، چین در پی اعاده حیثیت
تیم‌ملی امید از ساعت 13 و45دقیقه امروز در ورزشگاه سونگلای تایلند مقابل چین صف‌آرایی می‌کند. روی کاغذ چینی‌ها آسان‌ترین حریف ایران محسوب می‌شوند. آنها یک بر صفر از کره‌جنوبی شکست خوردند و دو بر صفر از ازبکستان باختند و عملا هیچ شانسی برای رسیدن به دور بعدی رقابت‌ها ندارند. حذف‌شده بزرگ مسابقات زیر 23‌سال آسیا اما برای اعاده حیثیت مقابل ایران قرار می‌گیرد و قطعا شاگردان حمید استیلی کار سختی در این مسابقه خواهند داشت. با وجود این، جوانان ایرانی خوب می‌دانند که فقط بُرد پرگل در این مسابقه است که می‌تواند شانس ما را برای رسیدن به مرحله حذفی افزایش دهد و به همین خاطر خودشان را آماده یک مسابقه حساس کرده‌اند.

در چه صورت صعود می‌کنیم؟
در جدول رده‌بندی گروه سوم مسابقات مقدماتی المپیک کره‌جنوبی با 6 امتیاز در صدر قرار دارد و ازبکستان با 4 امتیاز در رده دوم است. ایران یک امتیاز سوم و چین بدون امتیاز در قعرجدول گروه جا گرفته است. با این تفاسیر صعود کره‌جنوبی به دور بعدی مسابقات قطعی شده و از بین ازبکستان و ایران یکی به مرحله حذفی می‌رسند. در این شرایط ایران چگونه صعود خواهد کرد؟ تفاضل گل ازبک‌ها دو است و تفاضل گل ایران منفی یک. در این صورت فقط باید امیدوار باشیم که کره‌جنوبی صعود کرده و با تمام قوا مقابل ازبکستان بازی کند و این تیم را شکست بدهد. از طرف دیگر، ایران نیز حداقل با اختلاف دو گل چین را از پیش‌رو بردارند تا هر دو تیم 4 امتیازی شوند و آن‌وقت شاگردان استیلی با تفاضل گل بهتر به دور بعدی راه پیدا می‌کنند. بدی این داستان چنین است که حتی درصورت تساوی بازی کره‌جنوبی و ازبکستان نیز بُردِ ایران با هر نتیجه‌ای فایده‌ای ندارد و بازهم ازبک‌ها راهی دور بعد می‌شوند. مشخص است که یک‌بار دیگر شانس صعود ایران به المپیک به خطر افتاده و دیگر دست خودمان نیست. حالا مثل همیشه باید به امید نتایج تیم‌های دیگر بنشینیم و دست به دعا باشیم که شاید اتفاق شانس‌مان پابرجا بماند. مسأله مهم اما این است که اگر تیم‌ملی امید امروز هم نتواند از گروهش بالا برود و حذف شود، حسرت نرفتن به المپیک 48ساله خواهد شد و قطعا شرایط سختی به وجود خواهد آمد.

استیلی: به دعای مردم نیاز داریم
حمید استیلی، سرمربی تیم‌ملی امید قبل از بازی با چین درباره شرایط تیمش عنوان کرد: «بعد از شکستی که مقابل کره‌جنوبی داشتیم، شرایط‌مان نسبتا خوب است. علی‌رغم شایستگی‌هایی که بازیکنان ایران داشتند، در دو بازی اخیر نتوانستیم به حق خود برسیم. همه می‌دانند که گروه ایران سخت‌ترین گروه رقابت‌هاست و حتی کنفدراسیون فوتبال آسیا هم به این موضوع اذعان کرد. در فرصتی که داشتیم، ساختار دفاعی تیم را ساختیم تا مقابل تیم‌هایی همچون ازبکستان و کره‌جنوبی عملکرد خوبی داشته باشیم. علی‌رغم شایستگی‌ای که بازیکنان داشتند، نتوانستیم نتیجه‌ای که انتظار داشتیم، در دو بازی اخیر کسب کنیم.» او صحبت‌هایش را این‌طور ادامه داد: «بازیکنان را بیشتر از نظر روحی آماده کردیم تا بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم. تیم چین را به خوبی آنالیز کرده‌ایم و نقاط ضعف و قوت حریف را دیده‌ایم. به نظرِ همه بزرگان و کارشناسان احترام می‌گذارم و قطعا تمام آنها عزیز و قابل احترام هستند، اما ما نزدیک تیم هستیم و می‌دانیم که کدام بازیکن شایستگی حضور در ترکیب اصلی را دارد و کدام بازیکن باید تعویض شود. به دعای مردم نیاز داریم. امیدوارم درنهایت تیم‌ملی فوتبال امید ایران موفق باشد.»


تعداد بازدید :  307