شماره ۱۸۸۸ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۵ دي
صفحه را ببند
دیپلماسی

متن طرح الزام ایران به کاهش مناسبات دیپلماتیک با انگلستان
طرح الزام جمهوری اسلامی ایران به کاهش مناسبات دیپلماتیک با انگلستان با قید دوفوریت و امضای 23 نماینده مجلس به هیأت‌رئیسه تقدیم شد. متن طرح الزام جمهوری اسلامی ایران به کاهش مناسبات دیپلماتیک با انگلستان به شرح زیر است: «ماده واحده- از زمان تصویب این قانون دولت مکلف است، سطح مناسبات دیپلماتیک خود را با کشور استعمارگر انگلستان تا حد کنسولی کاهش دهد؛ ارتقای مجدد مناسبات فقط با تصویب مجلس شورای اسلامی امکان‌پذیر است. تبصره: وزارت خارجه مکلف است در جهت استیفای حقوق ملت ایران علیه جنایات انگلستان از طریق مجامع حقوق  بین‌المللی اقدام کرده و نتایج اقدامات خود را هر سه ماه یک باره به کمیسیون امنیت ملی و سیاست  خارجی مجلس شورای اسلامی گزارش دهد.»


نیویورک‌تایمز: جنگ‌طلبی ترامپ در قبال ایران، پیروزی او در انتخابات ۲۰۲۰ را به خطر انداخته است
نیویورک‌تایمز در گزارشی به سیاست خارجی ترامپ در مورد ایران پرداخت و نوشت: «رویه ترامپ در سیاست خارجی پر از تناقض است و برخی از رأی‌دهندگان را برای انتخاب مجدد او سردرگم کرده‌است. جنگ‌طلبی اخیر ترامپ در قبال ایران برخی از حامیانش را نگران کرده و پیروزی او را در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ به خطر انداخته است. تقریبا چهار ‌سال پیش، دونالد ترامپ گفت که خواهان جنگ نیست اما در حالی ‌که سطح تنش‌ها با ایران  بالاست، در آستانه انتخابات این خطر وجود دارد که ترامپ تبدیل به رئیس‌جمهوری دوران جنگ شود با وجود این او ادعا می‌کرد هرگز خواستارجنگ نیست. رویه ترامپ در  سیاست خارجی  پر از تناقض است و برخی از رأی‌دهندگان را برای انتخاب مجدد او سردرگم کرده است. از سوی دیگر اقدامات تحریک‌آمیز او درباره ایران، آمریکا را دچار تفرقه زیادی کرده است. فرانسیس شن، استاد حقوق دانشگاه مینه سوتا، در این‌باره گفت: «ترامپ انتخاب شد چرا که وعده پایان جنگ‌ها را داد، مردم تصور کردند ترامپ حداقل کسی است که می‌تواند آنها را از جنگ‌های بی‌پایان خارج کند. »


نخست وزیر کانادا: اگر تنش‌ها افزایش نیافته بود، مسافران هواپیمای اوکراینی امروز در خانه‌هایشان بودند
نخست وزیر کانادا گفت: «اگر اخیرا تنش‌ها در منطقه تشدید نشده بود، کانادایی‌های حاضر در آن پرواز می‌توانستند در حال حاضر با خانواده خود در خانه باشند.» جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، گفت که اگر تنش در منطقه افزایش نیافته بود، ۱۷۶ نفر ازجمله ۵۷ کانادایی حاضر در هواپیمای اوکراینی که هفته گذشته به وسیله موشک هدف قرار گرفت، الان زنده بودند. »


تعداد بازدید :  305