شماره ۱۸۸۹ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۶ دي
صفحه را ببند
گزیده اخبار

دلیل گرانی عجیب خودرو
[ایسنا] همزمان با رشد تولید خودرو، قیمت هم به‌طور عجیبی افزایش داشته است. رضا رحمانی، وزیر صنعت درباره افزایش قیمت خودرو با توجه به رشد تولید، گفت: «این افزایش تولید به دلیل تأمین نقدینگی نبود و خودروسازان برنامه‌های متنوعی را اجرا کردند.» او افزود: «خودروسازان ساخت قطعات در داخل را جدی گرفتند که این اقدام بر قیمت تمام‌شده موثر است و قیمت خودرو را کاهش می‌دهد و علاوه بر آن، در بحث مدیریت و اصلاح ساختاری نیز اقدام‌های قابل توجهی انجام دادند که هرکدام در جای خود قابل تقدیر است». وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت اضافه کرد: «بررسی‌ها نشان می‌دهد خودروسازان از بهمن‌ماه پارسال تاکنون، افزایش قیمت کارخانه‌ای نداشتند و نوسان بازار خودرو بیشتر متأثر از اتفاق‌های اخیر بوده که افزایش تولید یکی از راه‌های مقابله با آن است و در یکی دوماه قبل به این وضع رسیدیم».


حکم تعطیلی 5 شرکت مسافربری
[ایلنا]  پنج شرکت مسافربری به دلیل تخلفات جاده‌ای و بروز تصادف تعطیل شدند. عباسعلی بنی‌اسدی، مدیرکل دفتر حقوقی سازمان راهداری با اعلام این موضوع گفت: «در رابطه با تصادف اتوبوس مسیر فیروزکوه، دو شرکت تعاونی مسافربری شماره ۲ پایانه شرق تهران به مدت یک‌سال تعطیل می‌شود. همچنین شرکت مسافربری عدل اصفهان و شرکت مسافربری پیک صبای شهرستان بم هم به مدت یک‌سال تعطیل خواهد شد. به جز این،  شرکت لوان نور زاهدان به مدت 6ماه حکم تعطیلی گرفته است.» گفتنی است در مورد رانندگان این اتوبوس‌ها، با توجه به اینکه سه‌نفر از رانندگان در این تصادفات فوت شدند، پرونده مختومه شده و در مورد سه‌نفر دیگر رانندگان درگیر در تصادفات مذکور با توجه به مستندات موجود در پرونده شرکت، حکم به لغو اعتبار کارت هوشمند رانندگان مقصر به مدت یک‌سال و در مورد راننده اتوبوس محور زنجان، حکم به ممنوعیت فعالیت به مدت دوسال صادر شد.


آبیاری نصفه و نیمه محصولات کشاورزی
[ایرنا] علیمراد اکبری، معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی معتقد است: «محصولات کشاورزی ازجمله پسته، زعفران، سیب درختی و گندم در برخی مناطق کشور ۵۰‌درصد کمتر از نیاز آبی خود، آبیاری می‌شوند.» او افزود: «طبق گزارش‌های ارایه‌شده برخی محصولات کشاورزی کمتر از نیاز آبی سند ملی آبیاری می‌شوند که این امر در کاهش عملکرد محصول در هکتار تأثیرگذار است و عملکرد پسته در هکتار ۱۳ تن است، اما با عملیات کم‌آبیاری در برخی باغ‌ها عملکرد پسته ۸۰۰کیلوگرم در هکتار شده است.» اکبری کیفیت آب را در آبیاری گیاه موثر دانست و اضافه کرد: «اکنون کیفیت آب در برخی مناطق کشور به دلیل شوری بالا، خوب نیست، که باید فرآوری صورت گیرد که این امر نیز محقق نمی‌شود.» معاون وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: «طبق آمارها میزان مصرف آب بخش کشاورزی بین ۶۵ تا ۷۰‌درصد است و برای کاهش مصرف آب در این بخش، مصرف آب ۳۵ محصول را مورد هدف قرار گرفته که از این تعداد تاکنون، ۲۳ محصول درحال ارزیابی است.»

 


تعداد بازدید :  421