شماره ۱۸۹۰ | ۱۳۹۸ شنبه ۲۸ دي
صفحه را ببند
مکث

کلاهبرداری با کارت عابر بانک امانی  
[شهروند] متهمی که با کارت‌های عابر بانک امانی 40‌میلیون کلاهبرداری کرده بود،  دستگیر شد.  بیست‌وچهارم مرداد ماه  زنی بیست‌وهفت ساله با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای «ناحیه 31 تهران» به پلیس فتا رفت و گفت: «به حساب بانکی‌ام مبالغی واریز و سپس برداشت شده است و درنهایت 3‌میلیون تومان در چندین نوبت از حسابم
برداشت شد، گویا فردی با حساب بانکی‌ام کار می‌کند.»  شناسایی متهم پرونده در دستور کار مهندسان پلیس فتا قرار گرفت. هنگام تحقیقات مقدماتی، 15 پرونده مشابه دیگر نیز به این پلیس ارجاع شد و ظن مأموران به یکسان‌بودن متهم پرونده قوت گرفت. مأموران موفق شدند در تحقیقات پلیسی هویت مردی سی‌ودو ساله و در گام بعدی مخفیگاه او را شناسایی کنند. تحقیقات پلیسی حکایت از این داشت که متهم در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی فعال است و از خریداران درخواست می‌کند بیعانه خرید کالاها را به شماره کارت‌های امانی که مربوط به اقوام و آشنایان متهم است، واریز کنند و سپس متهم ارتباطش را با خریداران قطع می‌کند.  با هماهنگی‌های قضائی متهم در عملیاتی پلیسی در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.
وقتی شاکی پرونده برای شناسایی متهم به پلیس فتا دعوت شد، مشخص شد متهم یکی از اقوام شاکی است. این زن  در تکمیل اظهارات خود به کارآگاهان گفت: «به سبب رابطه فامیلی و اعتمادی که به متهم  داشتم، برای یکسری کارهای مالی، کارت بانکی‌ام را مدتی به امانت در اختیارش قرار داده بودم.» متهم در بازجویی‌های انجام‌شده اظهار کرد: «در سایت‌های خرید و فروش به بهانه فروش یا خرید کالا آگهی درج می‌کردم و با شناسایی تعدادی خریداران می‌خواستم بیعانه کالا را به مشخصات کارتی که از قبل تهیه کرده بودم و مربوط به دوستان یا اقوامم بود، واریز کنند، از سوی دیگر با دسترسی به اطلاعات کارت عابربانک اقوامم، پول را برداشت می‌کردم، گاهی نیز پول  بیشتری را از حساب‌شان برداشت می‌کردم.»  
رئیس پلیس فتای پایتخت با اعلام این خبر گفت: «متهم  با برداشت 40‌میلیون تومان از حساب مال‌باختگان به همراه شاکیان پرونده به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای معرفی شد.»  


رمال سارق طلاجات در ایلام دستگیر شد
[شهروند] رمالی که در ایلام به طرز ماهرانه‌ای اقدام به سرقت طلاجات به ارزش بیش از یک‌میلیارد و ۵۰۰‌میلیون ریال کرده بود، دستگیر شد.با انجام کارهای اطلاعاتی و رصدهای پلیسی، فرد رمال که به طرز ماهرانه‌ای طعمه‌های خود را شناسایی و از آنها کلاهبرداری و سرقت می‌کرد، شناسایی و تحت کنترل درآمد. متهم به سرقت طلاجات اعتراف کرده و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شده است.


عملیات  نجات بالگرد امداد در ارتفاعات ایلام  
یک جوان دره‌شهری که بر اثر سقوط در ارتفاعات گاچال روستای شیخ مکان گرفتار شده بود، از مرگ نجات یافت و با بالگرد اورژانس به مراکزدرمانی منتقل شد.پس از اعلام این خبر، یک تیم پنج‌نفره از نیروهای عملیاتی هلال‌احمر به همراه بالگرد اورژانس صبح جمعه به محل اعزام شدند. نیروهای هلال‌احمر شهرستان دره‌شهر با استفاده از ست نجات کوهستان موفق به رهاسازی مصدوم شدند. 


تعداد بازدید :  392