شماره ۱۸۹۰ | ۱۳۹۸ شنبه ۲۸ دي
صفحه را ببند
خبر سیاسی

 پیام رهبر معظم انقلاب به آیت‌الله سیستانی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در پیامی که در پی عارضه جسمانی حضرت آیت‌الله سیستانی صادر شد، برای ایشان از درگاه خداوند متعال طلب
شفای عاجل کردند. در متن پیام رهبری آمده: «حضرت آیت‌الله آقای سیستانی دامت‌برکانه
سلام علیکم، خبر عارضه جسمانی آن وجود شریف، موجب نگرانی شد. شفای عاجل آن جناب را از خداوند کریم مسألت می‌کنم.»


ظریف: برای توافق جدید با آمریکا مذاکره نمی کنیم
[ایسنا] وزیر خارجه کشورمان اعلام کرد:«ما برای مذاکره با عربستان سعودی و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس آماده ایم و حاضر به ارایه پیشنهادات در خصوص امنیت در این منطقه به ویژه در تنگه هرمز هستیم و پیشنهاداتی برای ایجاد آرامش و صلح در تنگه هرمز را نیز ارایه نموده‌ایم.» محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در بازدید خود از هند و شهر مومبای در جلسه ای تعاملی در هتل ترایدنت با هماهنگی با انجمن سراسری صنعتگران هند (All India Association of Industries) AIAI حضور یافت. ظریف در پاسخ به سوالی مبنی بر امکان میانجی‌گری هند برای کاهش تنش میان جمهوری اسلامی و آمریکا اظهار داشت:«ما به هیچ عنوان در مورد توافقنامه ای جدید مذاکره نخواهیم نمود. قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص برنامه ی هسته ای ایران 159 صفحه است که احتمالاً طولانی ترین قطعنامه سازمان ملل می‌باشد. اما در صورت آمادگی آمریکا برای بازگشت به برجام و توافق های قبلی، هند می‌تواند ایفای نقش نماید. کشورهای اروپایی نیز برای میانجی گری اعلام آمادگی کرده اند. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس معتقد است ما اکنون به توافق ترامپ نیاز داریم. شاید در آینده نیاز به امضای توافق وارِن و یا توافق سندرز باشد. برجام توافق میان ما و آمریکا و پنج کشور مهم دیگر جهان است و خروج یک کشور از آن پذیرفتنی نیست.» ظریف در پاسخ به امکان میانجی گری هند برای حل اختلاف میان جمهوری اسلامی و عربستان سعودی گفت:«ما برای مذاکره با عربستان سعودی و سایر کشورهای حوزه خلیج‌فارس آماده ایم و حاضر به ارایه پیشنهادات در خصوص امنیت در این منطقه به ویژه در تنگه هرمز هستیم و پیشنهاداتی برای ایجاد آرامش و صلح در تنگه هرمز را نیز ارایه نموده ایم.»


آمریکا یک فرمانده سپاه را تحریم کرد
[اسپوتنیک] واشنگتن در ادامه سیاست‌های مقامات آمریکا علیه کشورمان، یک مقام سپاه ایران را در لیست تحریم‌های خود قرار داد. برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز جمعه از تحریم ویزایی حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه خوزستان، خبر داد.


تعداد بازدید :  431