شماره ۱۸۹۱ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۹ دي
صفحه را ببند
ذره‌بین

کلاهبرداری اینترنتی در پوشش کمک به سیل‌زدگان
[شهروند] افـــراد سودجـو در پوشش کمک‌های مالی به سیل‌زدگان استان‌های سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان با ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوین فریبنده و وابسته به مؤسسه‌های خیریه و قراردادن شماره حساب و نشانی جعلی سعی در جلب اعتماد و کلاهبرداری از مردم را دارند. معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا نسبت به سوءاستفاده کلاهبرداران اینترنتی در پوشش کمک‌های مالی به سیل‌زدگان استان‌های سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان هشدار داد.
سرهنگ رامین پاشایی در این‌باره گفت: «هموطنان برای هرگونه واریز کمک‌های مالی خود به سیل‌زدگان استان‌های سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان، فقط از طریق ارگان‌های ذی‌صلاح اقدام کرده و از پرداخت‌های اینترنتی در این‌گونه صفحه‌ها خودداری کنند. کاربران به‌ویژه در فضای اینستاگرام چنانچه قصد کمک انسان‌دوستانه را دارند، به صفحه‌های معتبر مراجعه کنند تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند. متأسفانه این افراد با جلب اعتماد مردم درفضای مجازی و دریافت مبالغی به‌عنوان کمک به سیل‌زدگان ضمن دسترسی غیرمجاز به حساب کاربران، نسبت به برداشت آن اقدام می‌کنند. شهروندان درصورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش خدمات الکترونیکی، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.»  


کلاهبردار معدن به دام افتاد
[شهروند] اعضای باندی که با فروش ذخایر یک معدن تولید شن و ماسه در شهرستان ساوجبلاغ به صورت غیرقانونی اقدام به ۵۰‌میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.
در پی ارجاع یک پرونده کلاهبرداری از یک معدن تولید شن و ماسه به پلیس آگاهی ساوجبلاغ مبنی بر فروش تولیدات آن به صورت مخفیانه و کسب درآمد‌های میلیاردی از این طریق، رسیدگی به موضوع در دستورکار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.کارآگاهان در بررسی‌های اولیه به سرنخ‌هایی درخصوص همکاری تعدادی از کارکنان این معدن و فروش روزانه مقداری شن و ماسه، بدون درج در سوابق اداری و کلاهبرداری به مبلغ ۵۰‌میلیارد ریال از این طریق، رسیدند.در مرحله بعد، تحقیقات درخصوص چگونگی فروش محصولات، بررسی پرونده‌های بایگانی و ثبت و صدور کالا آغاز شد و در این رابطه سه‌نفر از کارکنانی که متوجه شدند موضوع کلاهبرداری برملا شده و تحت تعقیب پلیس هستند، در روستا‌های اطراف ساوجبلاغ مخفی شده و قصد داشتند در یک فرصت مناسب به خارج از کشور متواری شوند که در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.متهمان پس از دستگیری ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری از معدن شدند، اما در مواجهه با مستندات موجود اقرار کردند که به صورت روزانه اقدام به فروش بار از شرکت به نفع خود کرده و از این طریق درآمد‌های نامشروع به دست می‌آوردند.
متهمان در این مدت، با مبالغ حاصل از فروش شن و ماسه اقدام به خرید خودرو و خانه‌های گران‌قیمت در شهرستان ساوجبلاغ کرده‌اند.


نجات 3 گمشده روستای «خداآفرید» طبس
[شهروند]نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی سه گمشده روستای «خداآفرید» را در عملیات 12ساعته پیدا کردند.با اعلام این حادثه در ساعت ۲۳شامگاه جمعه، دو تیم جست‌وجوی هفت نفره به منطقه اعزام شدند. در جست‌وجوی اولیه خودروی افراد مفقود شده که در گل و لای گرفتار شده بود، پیدا شد و با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه، عملیات جست‌وجو به صبح  شنبه موکول شد.معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه محدوده عملیات جست‌وجو در مرز شهرستان‌های طبس و بشرویه بوده است، گفت: «تیمی پنج نفره از بشرویه برای جست‌وجو به محل وقوع حادثه اعزام شدند و  نیروهای امدادی، افراد مفقودشده را  پیدا کردند.» او با بیان اینکه از شهروندان خواستاریم قبل از هرگونه سفر و تفریح از محل مورد نظر اطلاعات کافی را کسب کنند، تأکید کرد: «همچنین با توجه به فصل سرد‌سال تجهیزات مورد نظر را به همراه داشته باشند.»


تعداد بازدید :  299