شماره ۱۸۹۱ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۹ دي
صفحه را ببند
روی خط سینما

 کمپانی اپل با ساخت انیمیشنی برای گرامیداشت روز زمین، مریل استریپ را به‌عنوان راوی این انیمیشن انتخاب کرد. فیلم کوتاه «اینجاییم: یادداشت‌هایی برای زندگی‌کردن روی سیاره زمین» داستان پسری هفده ساله با صداپیشگی ترمبلی را روایت می‌کند که در طی روز درباره شگفتی‌های سیاره زمین از والدین خود و همچنین از یک نمایش مرموز در «موزه همه چیز»، چیزهای زیادی یاد می‌گیرد.  

 مراسم اسکار ‌سال ۲۰۲۰ بازهم سیاه‌پوستان و زنان را فراموش‌کرده است، ایندیپندنت با انتقاد از  وضع برگزاری مراسم اسکار نوشت: «در نودودومین دوره‌ مراسم تنها فیلم‌هایی که با نگاهی مردانه، سرنوشت قهرمانان مرد را به تصویر کشیده‌اند، برای رقابت در این مهم‌ترین رویداد سینما انتخاب شده‌اند. آکادمی اسکار در دومین دهه قرن ۲۱، هنوز با شناسه‌های نخستین دوره این جایزه که ۱۹۲۹ برگزار شد، عمل می‌کند و هیچ‌یک از کارگردانان زنی را که ‌سال ۲۰۱۹ با فیلم‌های خود خوش‌درخشیدند،‌ نامزد جایزه‌اش نکرده‌ است.

 شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی در جلسه اخیر که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، مجوز نمایش فیلم «انفرادی» به تهیه‌کنندگی سیدابراهیم عامریان، کارگردانی سیدمسعود اطیابی و نویسندگی حمزه صالحی را صادر کرد. مهدی‌ هاشمی، رضا عطاران، احمد مهرانفر، برزو ارجمند و شقایق دهقان بازیگران این فیلم هستند.


تعداد بازدید :  331