شماره ۱۸۹۱ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۹ دي
صفحه را ببند
دیپلماسی

 پیام روحانی به آیت‏‌الله العظمی سیستانی
رئیس‌جمهوری دیروز در پیامی به حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی بعد از مرخص‌شدن ایشـان از بیمارستان گفت: «عمل جراحی موفقیت‌‌آمیز و تداوم سلامتی حضرت‏عالی موجب مسرت اینجانب و بهجت خاطر همه ارادتمندان آن مرجع گرانقدر دینی گردید».
به گزارش ایسنا،‌ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در پیام خود برای ایشان آرزوی سلامتی کرد و گفت: «توفیقات روزافزون، سلامتی و شفای عاجل حضرت‏عالی را از درگاه ربوبی مسألت دارم.»
 آیت‌الله العظمی سیستانی که به دلیل شکستگی در ران پای چپ در بیمارستان بستری شده بودند، بعد از انجام جراحی موفقیت‌آمیز روز جمعه مرخص شد.


رایزنی کره‌ جنوبی درباره اعزام نیرو  به تنگه هرمز
یک مقام رسمی دفتر ریاست‌جمهوری کره ‌جنوبی دیـروز اعلام کرد دولت این کشور انتخاب‌هایش را در زمینه چگونگی کمک به امنیت در تنگه هرمز بررسی می‌کند.
به گزارش ایسنا، این مقام رسمی  گفت که تصمیم نهایی درباره اینکه آیا باید نظامیانی به این منطقه فرستاده شوند، ممکن است به‌زودی اتخاذ شود. این مقام کره‌ای گفت: «همان‌طور که می‌دانید، تصمیم‌گیری ما با در نظر گرفتن جان مردم، امنیت و تأمین نفت خواهد بود و گزینه‌های مرتبط با آن هنوز در حال بررسی است.» او همچنین گفت که با ایران هم در این‌باره رایزنی می‌شود.


وزیر خارجه عراق: خروج آمریکا از برجام عامل تشدید تنش در منطقه
محمد علی الحکیم، وزیر خارجه عراق، روز شنبه پس از دیـدار با ایمن الصفدی، همتای اردنی خود در نشست خبری مشترک با بیان اینکه تبدیل شدن عراق به میدان درگیری را نمی‌پذیریم تأکید کرد که خروج آمریکا از برجام منجر به ایجاد تنش در منطقه شد.
به گزارش ایسـنا، وزیر خارجه عراق گفت: «لغو برجام از سوی آمریکا منجر به بروز تنش در منطقه شد.»
او همچنین با تأکید بر اینکه عراق نباید به میدان درگیری تبـدیل شود، خاطرنشان کرد:   «به دو طرف ایرانی و آمریکایی تأکید کردیم که درگیری‌ها را می‌شود از طریق گفت‌وگو و میز مذاکره حل کرد.»
 ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن هم در این نشست گفت کشـورش تبدیل‌شدن عراق به میدان درگیری‌هـای بین‌المللی را نمی‌پذیرد. الصفدی همچنین با بیان اینکه پیامی از سوی ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن درباره حاکمیت عراق و کاهش تنش برای بغداد آورده‌ام، گفت: «موضع ما در دور کردن عراق از هرگونه تنش منطقه‌ای ثابت است.»


تعداد بازدید :  328