شماره ۱۸۹۱ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۹ دي
صفحه را ببند
عـــدد خــبــــر

41٪ افزایش صادرات ایران به روسیه
صادرات ایران به کشورهای اوراسیا طی ۹ماه امسال با ۷۲‌درصد افزایش به ۷۸۳‌میلیون دلار رسیده است که در این میان بیشترین حجم تجارت خارجی کشور با مجموعه کشورهای اوراسیا با فدراسیون روسیه بوده است؛ به‌طوری که صادرات ایران به روسیه ۲۷۷‌میلیون دلار و میزان واردات از این کشور ۸۶۴‌میلیون دلار است که ارزش صادرات ۴۱‌درصد بیشتر شده اما واردات 7‌درصد کاهش یافته است.   

1821‌ میلیارد تومان وام برای بازسازی خانه‌های سیل‌زده فروردین
بانک مرکزی برای بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده در سیل فروردین ‌هزار و 821‌میلیارد تومان وام داد. براساس گزارشی که این بانک دیروز منتشر کرد، برای بازسازی خانه‌های سیل‌زده شبکه بانکی ۱۸۰‌هزار و ۶۸۶ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخته است.   

53٪ سدهای ایران پر شده است
حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور به ۲۶‌میلیارد و ۷۰۰‌میلیون مترمکعب رسیده و به این ترتیب ۵۳درصد از حجم‌ این مخازن پر از آب شده است. حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور براساس گزارش دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران درحالی به رقم ۲۶‌میلیارد و ۷۰۰‌میلیون مترمکعب بالغ شده که ظرفیت کل مخازن سد‌ها 50میلیارد و ۵۰۰‌میلیون مترمکعب است.  کل آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای‌ سال آبی جاری (مهرماه ۹۸ تا شهریور۹۹) تا ۲۱ دی‌ماه ۹‌میلیارد و ۳۰۰‌میلیون مترمکعب گزارش شده و این درحالی است که در‌ سال آبی پارسال در همین بازه زمانی ۱۲‌میلیارد و یکصد‌میلیون مترمکعب حجم ورودی بوده که از رشد منفی ورودی برخوردار شده است.  


تعداد بازدید :  294