شماره ۱۸۹۱ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۹ دي
صفحه را ببند
میز خبر

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان‌وبلوچستان خبر داد
30‌هزار مددجوی کمیته امداد، تحت‌تأثیر سیل

[شهروند]  مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان سیستان‌وبلوچستان می‌گوید ۳۰‌هزار مددجوی کمیته امداد درگیر سیل در این استان شده‌اند. «سید مهدی عبادی» دراین‌باره گفت:   «دو نوبت مستمری مازاد به خانواده مددجویان کمیته امداد پرداخت خواهد شد.»
او درباره آخرین وضع مددجویان این کمیته پس از وقوع سیل گفت: «از روزی که سیل آغاز شده است، اکیپ‌هایی از کمیته امداد به مناطق اعزام شده‌اند و بررسی و برآورد خسارات درحال انجام است. تاکنون برای پنج خانه فرم برآورد خسارت اعم از تعمیری و تخریبی تکمیل شده است. با توجه به کمکی از دیگر استان‌ها شده است، سبدهای غذایی، آب‌معدنی، پتو و سایر اقلام مورد نیاز در میان مددجویان توزیع شده است.» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه بازدیدهایی از سطح مناطق سیل‌زده درحال انجام است، گفت: «میزان خسارت در منطقه اورکی یکی از بخش‌های چابهار بالاست. البته امدادرسانی توسط همه دستگاه‌ها و مردم درحال انجام است.» در استان سیستان‌وبلوچستان بیش از ۱۶۰‌هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند.     


شهردار تهران:  ۸۲۷ مدرسه تهران در وضع قرمز از نظر ایمنی
[شهروند]شهردار تهران می‌گوید وضع ۸۲۷ مدرسه شهر تهران از نظر ایمنی در شرایط قرمز قرار دارد. پیروز حناچی دراین‌باره گفت: «آموزش مدیران و دانش‌آموزان در برابر حوادث و بحران‌ها از ‌سال ۹۴ آغاز شده و تا به امروز ادامه داشته است. بررسی‌های مدیریت بحران از ۲هزارو۸۸۸ مدرسه در سطح شهر تهران نشان داده که وضع ایمنی هزارو۲۳۵ مدرسه در شرایط زرد و ۸۲۷ مدرسه در وضع قرمز قرار دارد، بقیه مدارس نیز از نظر مخاطرات در حد آسیب کم هستند.» او با بیان اینکه در تهران ۷۰ پل اصلی وجود دارد، گفت این پل‌ها دائما درحال رصد و مانیتورینگ‌اند. حناچی گفت که به دانش‌آموزان باید آموزش داده شود تا این آموزش‌ها به داخل خانه‌ها نیز راه یابند. محسن‌ هاشمی، رئیس شورای شهر تهران هم در همایش گام دوم طرح مدرسه آماده که با حضور هزارو۵۰۰ مدیر مدرسه تهران برگزار شد، از ۵۰ حکم قضائی برای قلع‌وقمع برخی مدارس ناایمن تهران خبر داد. ‌هاشمی گفت که ۱۴ و نیم‌میلیون دانش‌آموز در کشور داریم، ۱۱۰‌هزار مدرسه دایر است که ۱۳‌هزار مورد آن مربوط به تهران است و  وضع خوبی در مدارس تهران نداریم: «در سایر استان‌ها و حتی شهرها ۳۰‌درصد از مدارس آنها ممکن است سن بالای ۲۰‌سال داشته باشند، ولی در تهران ۷۰‌درصد مدارس سن بالا دارند و وضع آنها خوب نیست.»     


رئیس اداره مراقبت‌ بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت خبر داد: «آنفلوآنزا» مهار شد
[شهروند] رئیس اداره مراقبت‌ بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت می‌گوید در شرایط فعلی شاهد همه‌گیری بیماری آنفلوآنزا در کشور نیستیم و به‌طور کامل همه‌گیری این ویروس در کشور مدیریت شده است.
حسین عرفانی درباره آخرین وضعیت بیماری آنفلوآنزا در ایران گفت: «از اواخر مهر ‌سال‌جاری شاهد افزایش میزان بروز بیماری آنفلوآنزا در کشور بودیم که مؤید همه‌گیری این بیماری در کشور بود؛ البته با توجه به هشدارهایی که سازمان بهداشت جهانی در این خصوص اعلام کرده بود، این موضوع دور از ذهن نبود.» او ادامه داد: «با توجه به بررسی همه‌گیری این بیماری توسط سامانه رصد ما، این‌طور محاسبه می‌شود که در شرایط فعلی شاهد همه‌گیری بیماری آنفلوآنزا در کشور نیستیم و عملا این بیماری کنترل شده است.» رئیس اداره مراقبت‌های بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه بیماری آنفلوآنزا، بیماری است که حتی در فصول گرم مانند تابستان و بهار نیز می‌توان موارد آن را در کشور شاهد بود، گفت: «مردم باید به نکات پیشگیری‌کننده از این بیماری توجه کنند.»   


تعداد بازدید :  288