شماره ۱۸۹۳ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۱ بهمن
صفحه را ببند
مکث

4 کشته در واژگونی اتوبوس
[شهروند]بر اثر واژگونی یک اتوبوس در محور ساوه-‌سلفچگان چهار تن جان باختند و ۱۲ تن مصدوم شدند. یک اتوبوس از مبدأ اصفهان به مقصد رامسر در حال حرکت بود که حدود ساعت ۳ بامداد دوشنبه در محور ساوه-سلفچگان، سه کیلومتر بعد از عوارضی واژگون شد.
رئیس‌پلیس ‌راه فرماندهی انتظامی قم علت این حادثه را توجه‌نکردن راننده به جلو عنوان کرد و گفت: «این اتوبوس به سمت چپ محور منحرف و پس از برخورد با نیوجرسی لاین وسط، مجددا به سمت چپ منحرف می‌شود و داخل دهانه پلی به ارتفاع ۱۳ متر سقوط می‌کند.‌ سه تن در محل حادثه و یک‌ تن نیز در بیمارستان جان باختند.
بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، ۱۰ دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام شد و مصدومان به مراکز درمانی‌نکویی-‌فرقانی و امام‌رضا(ع) قم منتقل شدند. حال چند تن از مصدومان وخیم گزارش و یک‌ تن نیز دچار قطع عضو شده است.
در استان قم ۲۰۹ کیلومتر آزادراه، ۱۹۱ کیلومتر بزرگراه، ۱۷۸ کیلومتر راه اصلی و ۱۵۵ کیلومتر راه فرعی وجود دارد و کل راه‌های شریانی استان ۶۰۹ کیلومتر است.
استان قم هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی دارد که ازجمله آنان می‌توان به آزادراه قم‌-تهران، جاده قدیم قم‌-تهران، بزرگراه قم‌-ساوه، جاده قدیم قم‌-کاشان، آزادراه قم‌-کاشان، آزادراه قم‌-گرمسار و بزرگراه قم‌-سلفچگان-اراک اشاره کرد.
با توجه به شرایط جوی حاکم بر بیشتر استان‌های کشور، رانندگان باید هنگام مسافرت تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند و فاصله طولی و ‌سرعت مطمئنه را رعایت کنند. .


قتل ۴ عضو یک خانواده با سلاح گرم
[شهروند]خواهرزاده خشمگین خاله و اعضای خانواده‌اش را به خاطر کینه قدیمی به قتل رساند. در پی وقوع قتل اعضای یک خانواده چهار نفره در یکی از محلات شهرستان بناب، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
با توجه به اهمیت موضوع، شناسایی و دستگیری قاتل در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت. با تحقیقات و اقدامات به‌موقع، سریع و هوشمندانه کارآگاهان پلیس، متهم که بعد از انجام قتل به شهرستان سقز در استان کردستان متواری شده بود، در کمتر از هشت ساعت در این شهر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به پلیس آگاهی شهرستان بناب منتقل شد. با تحقیقات به‌عمل آمده و اعتراف قاتل مشخص شد که متهم با مقتولان نسبت فامیلی داشته و به‌دلیل اختلاف خانوادگی وارد خانه خاله‌اش شده و اعضای چهار نفره این خانواده را با سلاح گرم به قتل رسانده است. متهم پس از اعتراف به قتل با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.


تصادف زنجیره‌ای در بزرگراه فتح
تصادف زنجیره‌ای دو مینی‌بوس به همراه دو خودروی سواری در بزرگراه فتح تهران منجر به مصدومیت ۱۶نفر شد. صبح دوشنبه این حادثه در بزرگراه فتح به سمت تهرانسر به سامانه ۱۱۵ اعلام شد که بلافاصله تکنیسین‌های اورژانس به همراه چندین دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. در این حادثه به دلایل نامشخص چهار خودرو با یکدیگر برخورد کرده بودند که ۱۶نفر از سرنشینان این خودرو‌ها از نواحی مختلف اندام‌ها دچار مصدومیت شدند. پس از انجام اقدامات اولیه درمانی، هفت مصدوم به بیمارستان ضیائیان و همچنین هفت مصدوم دیگر به بیمارستان‌های فیاض‌بخش و امام خمینی(ره) و دو مصدوم دیگر به بیمارستان یافت‌آباد منتقل شدند. رئیس مرکز اورژانس تهران علت این تصادف را در دست بررسی کارشناسان پلیس راهور اعلام کرد. او همچنین از واژگونی خودروی پراید در بزرگراه تهران- کرج بعد از آزادگان خبر داد و گفت: «این سانحه نیز در ساعت 13 و6دقیقه دیروز به سامانه ۱۱۵ اعلام شد.» به گفته صابریان، در این حادثه نیز پنج سرنشین خودروی پراید از نواحی مختلف اندام‌ها دچار مصدومیت شدند که همه مصدومان این حادثه نیز به بیمارستان‌های امام خمینی(ره) و فیاض‌بخش منتقل شدند .


تعداد بازدید :  320