شماره ۱۸۹۳ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۱ بهمن
صفحه را ببند
ذره‌بین

دستگیری 2 برادر به جرم تخریب گاراژ
[شهروند]سه‌نفر از عاملان تخریب گاراژی در جنوب تهران  دستگیر شدند و دونفر از متهمان برادر هستند. اواخر هفته گذشته، فرد میانسالی به پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی مراجعه و ادعا کرد مالک یک گاراژ تعمیرات خودرویی درحوالی خیابان شهیدرجایی است و چندنفر ناشناس با حضور در محل کارش، اموال گاراژش را تخریب و قبل از حضور مأموران پلیس از محل گریخته‌اند.
با توجه به اهمیت موضوع، تیمی از مأموران پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ، وارد عمل شدند و در بررسی‌های اولیه دریافتند که شاکی چندی پیش در یکی از کشورهای اروپایی با مردی به نام «افشین» که در زمینه خریدوفروش خودروهای لوکس فعالیت دارد، آشنا شده و مدتی بعد به علت اختلاف حساب و مسائل شخصی، مجبور به ترک شراکت و بازگشت به کشور شده و در یکی از محلات جنوب شهر تهران در گاراژی در محدوده خیابان شهیدرجایی فعالیت خود را آغاز کرده است.
در گام بعدی تحقیقات پلیسی، شواهد و مستنداتی به دست آمد که حکایت از آن داشت «افشین» درفضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، شاکی پرونده را با توجه به اختلافات قبلی، تهدید به مرگ و تخریب گاراژش که شاکی پرونده مدیریت آن را برعهده دارد، کرده است.
تحقیقات تکمیلی مأموران، صحت گزارش شاکی را تأیید و مشخص شد که در شب حادثه چندنفر ناشناس که ظاهرا دونفر از آنها به گفته خودشان از برادران «افشین» بودند، با حضور در گاراژ شاکی، اموال گاراژ را تخریب و بلافاصله از محل وقوع جرم گریخته‌اند.
تلاش برای شناسایی و دستگیری متهمان پرونده آغاز شد تا اینکه در صبح روز بیست‌وهشتم دی‌ماه مخفیگاه متهمان درحوالی خیابان پاسداران شناسایی و تیمی از مأموران پایگاه هفتم پلیس امنیت به محل اختفای آنها اعزام و در یک عملیات پلیسی سه‌نفر از عاملان این تخریب را دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی انتقال دادند.
سرهنگ محبت، رئیس پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی پایتخت با بیان اینکه متهمان به جرم خود اعتراف و اظهار داشتند که به دستور برادرشان مرتکب تخریب شده‌اند، گفت: «هر سه متهم پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی، به دادسرا معرفی شدند.» .


کشف ۶۰۰ سکه بهارآزادی  در راه‌آهن
۶۰۰ سکه بهارآزادی توسط مأموران پلیس راه‌آهن اصفهان کشف شد. مأموران پلیس راه‌آهن اصفهان حین کنترل مسافران قطار اصفهان- تهران به شخصی مشکوک شدند و در بازرسی بدنی از او، تعداد ۶۰۰ سکه تمام بهارآزادی فاقد هرگونه مجوز قانونی کشف کردند. متهم در بازجویی‌های پلیسی به جرم خود مبنی بر خریدوفروش غیرمجاز سکه و ارز اعتراف کرد. ارزش ریالی سکه‌های کشف‌شده  ۳۰‌میلیارد ریال برآورد شده است که همگی با تشکیل پرونده به بانک ملی استان اصفهان تحویل داده  شد. فرمانده پلیس راه‌آهن کشور با اعلام این خبر، گفت: «مأموران پلیس راه‌آهن کشور با هوشیاری و دقت نظر در راستای کمک به رونق تولید ملی، اجازه سوءاستفاده از خطوط ریلی را به افراد سودجو نخواهند داد.» .


مرگ یک کارگر در همدان
[شهروند]یک کارگر پیمانکاری که در کارخانه شیشه همدان روی داربست در ارتفاع ۱۵متری مشغول کار بود، بر اثر سقوط از داربست جان سپرد. این کارگر «اصغر نجفی» نام دارد و براساس اطلاعات اورژانس، ۳۸ساله است. منابع محلی گفتند که این کارگر برای شرکت آبتین یدک کار می‌کرد. دقایقی پس از حضور بازپرس، پیکر او از محل کارخانه به پزشک قانونی همدان منتقل شد. حیدری، معاون اورژانس همدان گفت: «حوالی ساعت ۱۲ظهر با اورژانس تماس گرفتند و اعلام حادثه کردند. این کارگر از ارتفاع ۱۵متری سقوط کرد و دچار ترومای سر شد. بین دو ابروی او شکافته شده و ضربه شدیدی به مغزش وارد شد. فوت او قطعی است.»
گفتنی است که سالانه صدها کارگر به دلایلی چون سقوط از ارتفاع، برق‌گرفتگی و... در محیط‌های صنعتی و کارگاهی جان خود را از دست می‌دهند و هزاران کارگر دچار جراحت‌های سطحی و عمیق می‌شوند. کارگرانی که در ارتفاع کار می‌کنند، بیش از تمام شاغلان کارگاهی در معرض سوانح قرار دارند.


تعداد بازدید :  320