شماره ۱۸۹۳ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۱ بهمن
صفحه را ببند
دایی به فدراسیون رفت، اما مذاکره نکرد
بازی با نام‌ها در انتخاب سرمربی تیم‌ملی

[شهروند] در روزهایی که همه اهالی فوتبال منتظر اعلام سرمربی جدید تیم‌ملی هستند و در رسانه‌ها نیز گمانه‌زنی‌های زیادی در این خصوص انجام شده، حضور علی دایی در فدراسیون یک تلاقی جالب به نظر می‌رسید. با توجه به اینکه برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم‌ملی عمان شده و از طرفی امیر قلعه‌نویی نیز با سپاهان قرارداد دارد و باشگاه‌ اصفهانی اجازه حضورش را در تیم‌ملی نمی‌دهد، به نظر می‌رسد علی دایی اصلی‌ترین گزینه فدراسیون برای سپردن هدایت تیم‌ملی است. از این رو شهریار فوتبال ایران روز گذشته در محل فدراسیون حضور یافت تا خیلی‌ها تصور کنند او به‌عنوان سرمربی رسمی تیم‌ملی انتخاب خواهد شد. این اسطوره فوتبال وقتی با سوالات پرتعداد خبرنگاران مواجه شد اما با یک جمله خیال آنها را راحت کرد: «هیچ صحبتی برای هدایت تیم‌ملی با من نشده است. الان هم برای حضور در کمیته استیناف اینجا آمدم و برای مذاکره در فدراسیون حضور نیافتم.»
با وجود این اما حرف‌های دایی خبرنگاران را قانع نکرد و آنها به سراغ امیرمهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال، رفتند تا نظر او را در این‌باره بگیرند. علوی گفت: «آقای دایی برای سرمربیگری تیم‌ملی به فدراسیون نیامدند. ایشان یکی از گزینه‌های اصلی سرمربیگری تیم‌ملی هستند اما مباحث نهایی در هیأت‌رئیسه فدراسیون در حال تکمیل است و  در صورت اتخاذ هر تصمیمی آن را رسما اعلام خواهیم کرد.» با این توضیحات سوال مهم این است که چرا فدراسیون این‌قدر در انتخاب، سرمربی تیم‌ملی تعلل می‌کند؛ این‌طور که از شواهد پیداست گزینه ایرانی اصلی آنها علی دایی است و شنیده‌هایی درباره حضور دراگان اسکوچیچ هم وجود دارد. حال اینکه چرا مسئولان فدراسیون نام سرمربی را اعلام نمی‌کنند، عجیب به نظر می‌رسد. علوی درباره زمان انتخاب سرمربی تیم‌ملی دیروز صحبت کرده و گفته بود: «ما تا بازی با هنگ‌کنگ 66 روز زمان داریم. به همین خاطر سعی می‌کنیم تا با برنامه‌ریزی سرمربی را انتخاب کرده و برای آن مسابقه استارت بزنیم.»
سخنگوی فدراسیون فوتبال همچنین اعلام کرد که با منتفی‌شدن برانکو همچنان یک گزینه خارجی مد نظر فدراسیون‌نشینان است و دایی تنها گزینه نیست. باید منتظر ماند و دید درنهایت
 چه زمانی سرمربی جدید تیم‌ملی انتخاب و معرفی خواهد شد.

 


تعداد بازدید :  345