شماره ۱۸۹۹ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۸ بهمن
صفحه را ببند
نمایندگان ایران امروز در پلی‌آف آسیا به مصاف قطری‌ها می‌روند
پیچ آخر استقلال و شهرخودرو

[شهروند] سرنوشت تعداد تیم‌های حاضر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2020 امروز مشخص می‌شود؛ جایی که استقلال و شهرخودرو در مرحله دوم پلی‌آف برابر میزبان‌های خود در کشور قطر قرار می‌گیرند. قطری‌ها نیز مثل ایران سهمیه 2+2 داشته و قصد دارند امروز در نبرد با نمایندگان ایران سهمیه خود را به 4 برساند، باید دید رویای کدام کشور محقق می‌شود.

کار دشوار استقلال؛ الریان، الکویت نیست
با اینکه نمایش تحسین‌برانگیز و مقتدرانه استقلال نشان داد این تیم با وجود خروج استراماچونی و سرمربیگری همچنان راه نیم‌فصل اول خود را در ارایه بازی زیبا ادامه می‌دهد، اما نباید یادمان برود که قدرت تیم کویتی با الریان که جزو قدرت‌های فوتبال قطر است، یکسان نیست. الریان که هم اکنون در رده دوم لیگ ستارگان قطر قرار دارد، با توجه به میزبانی تمام تمرکز خود را روی صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان گذاشته و از بازیکنان خارجی خوبی هم بهره می‌برد. استقلال هم که از ساعت 17 و 45 دقیقه امروز به وقت تهران در ورزشگاه جاسم‌بن‌حمد دوحه برابر حریف قدرتمندش به میدان می‌رود، شاید بزرگ‌ترین دغدغه‌اش خستگی باشد. فرهاد مجیدی و شاگردانش 3 روز قبل مقابل الکویت در دوبی ایستادند و برای سفر به دوحه هم مجبور به پرواز به مسقط شدند. با این حال آمادگی بالای بازیکنانی همچون مهدی قائدی، وریا غفوری و در رأس آنها شیخ دیاباته همه را امیدوار کرده تا استقلال از خان آخر هم به سلامت عبور کند و رسما وارد لیگ قهرمانان آسیا شود. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، فرهاد مجیدی تیمش را با همان ترکیب بازی قبلی به میدان می‌فرستد تا حتی شده با یک گل برتری جواز صعود به لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.

شهر خودرو؛ رویای آسیا محقق می‌شود؟
هر چند به‌سختی اما شهرخودرو هم مثل استقلال توانست در مرحله اول پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا از سد حریف خود عبور کند و نماینده بحرین را در یک بازی حساس کنار بزند. این تیم که در فاصله چند روز مانده به شروع پلی‌آف با جدایی گل‌محمدی  شوکی بزرگ را تجربه کرد، با هدایت مجتبی سرآسیایی به دنبال اولین حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود. السیلیه به مراتب حریف راحت‌تری از الریان برای شهرخودرو است و این امیدواری ایران را برای رسیدن سهمیه آسیایی به عدد 4 بیشتر می‌کند. البته دیروز کاروان شهرخودرو که از دوبی خود را به کویت رسانده بود تا از آنجا به دوحه برود، به علت نقص فنی هواپیما ساعات زیادی را در فرودگاه معطل شد تا در روز قبل از بازی با یک دردسر جدید روبه‌رو شود. همانند استقلال به نظر می‌رسد دغدغه بزرگ کادرفنی شهرخودرو هم در بازی امروز که از ساعت 17 و  40 دقیقه به وقت تهران آغاز می‌شود، خستگی بازیکنان این تیم باشد.


تعداد بازدید :  535