شماره ۱۸۹۹ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۸ بهمن
صفحه را ببند
رئیس قوه‌قضائیه:
دیر یا زود با قاتلان شهید سلیمانی ملاقات می‌کنیم، اما برای محاکمه

رئیس قوه قضائیه گفت: «دیر یا زود با قاتلان شهید سلیمانی ملاقات خواهیم کرد، اما نه برای مذاکره، برای محاکمه و مجازات آنها.»
به گزارش ایلنا، آیت‎الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای‌عالی قوه قضائیه در بخشی از سخنان خود خون حاج قاسم سلیمانی را موجب برانگیختگی ملت‎های آزاده و صیانت از جوامع مورد ستم در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: «ان‌شاءالله امر حقوقی و قضائی این جنایت دنبال می‌شود. در گفت‌وگویی که با رئیس دادگاه عالی عراق داشتم، روشن شد که انگیزه بالایی برای پیگیری این موضوع دارند و از همان ابتدا برنامه‌ریزی‎های لازم را در این زمینه داشته‎اند. ما هم کار را از طریق مجامع بین‎المللی دنبال می‎کنیم. دیر یا زود با قاتلان حاج قاسم ملاقات خواهیم کرد، اما نه برای مذاکره و گفت‌وگو، بلکه برای محاکمه و کیفر.»
آیت‎الله رئیسی در بخش دیگری از جلسه شورای‌عالی قوه قضائیه درباره برخی احکام صادرشده در ماه‎های اخیر تصریح کرد: «احکام دادگاه‎ها باید به نحوی صادر شود که برای افکار عمومی از لحاظ تناسب جرم و مجازات اقناع‌کننده باشد. مثلا برخورد با کارگری که به دلیل فشار‌های اقتصادی اعتراض می‌کند و فریادمی‌زند و حالا ممکن است در میان اعتراض کلام ناشایستی هم به زبان بیاورد، باید متفاوت از برخورد با کسی باشد که به صورت سازمان‌یافته و با برنامه‌ریزی قبلی اقدام به برهم‌زدن نظم جامعه می‌کند.»


تعداد بازدید :  520