شماره ۱۹۰۴ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۶ بهمن
صفحه را ببند
قلعه‌نویی در انحصار سپاهان؛ فدراسیون به فکر گزینه‌های جدید افتاد
زوج مهاجرانی-‌هاشمیان روی نیمکت تیم‌ملی؟

[شهروند] با اینکه همه برای معرفی سرمربی تیم‌ملی لحظه‌شماری می‌کردند و هر روز فدراسیون با کدهایی که می‌داد، ذهن‌ها را به گزینه نهایی نزدیک‌تر می‌کرد، مخالفت سفت و سخت باشگاه سپاهان با حضور امیر قلعه‌نویی در تیم‌ملی همه برنامه‌های فدراسیون را بر هم زد. فدراسیون که گزینه خارجی را منتفی‌شده می‌دانست و از میان مربیان داخلی هم به امیر قلعه‌نویی رسیده بود، با مخالفتی که سپاهانی‌ها اعلام کردند، به بن‌بست خورد و حالا به فکر روکردن پلن B است؛ پلنی که گفته می‌شود پایه آن روی حضور وحید ‌هاشمیان به‌عنوان مربی موقت تیم‌ملی بنا شده است.

سپاهان با فشار هم رضایت نداد
برخلاف تیم شهرخودرو که خیلی زود راضی شد یحیی گل‌محمدی را به پرسپولیس انتقال دهد و این موضوع را ناشی از فشارهای بیرونی دانست،‌ گویا سپاهان زیر بار این فشارها دوام آورد و راضی به جدایی سرمربی خود نشد. امیر قلعه‌نویی که پروژه بزرگی را از ‌سال قبل با تیم اصفهانی آغاز کرده و در این فصل با تیمش در 3 جام مدعی است، از فدراسیون خواسته بود رضایت سپاهان را جلب کند، اما بیانیه دوشنبه شب شرکت فولاد مبارکه اصفهان نشان داد که سپاهانی‌ها نمی‌خواهند رضایت‌نامه قلعه‌نویی را برای حضور در تیم‌ملی صادر کنند و فعلا این پروژه متوقف شده است.

هاشمیان، سرمربی موقت تیم‌ملی؟
وحید‌ هاشمیان که بعد از چند ‌سال گذراندن کلاس‌های مربیگری در کشورهای اروپایی به همراه ویلموتس مربیگری در تیم‌ملی را آغاز کرد، حالا به اصلی‌ترین گزینه برای هدایت تیم‌ملی در دوبازی پیش رو مقابل هنگ‌کنگ و کامبوج در نوروز 99 تبدیل شده است. با توجه به زمان محدودی که تا شروع اردوی تیم‌ملی باقی مانده و همچنین صادر‌نشدن رضایت قلعه‌نویی از سوی سپاهان، گویا مسئولان فعلی فدراسیون قصد دارند که انتخاب سرمربی تیم‌ملی را به رئیس بعدی بسپارند. خیلی از کارشناسان هم اعتقاد داشتند از ابتدا باید چنین مسیری در دستور کار فدراسیون قرار می‌گرفت؛ چون 2 دیدار با هنگ‌کنگ و کامبوج نگرانی چندانی برای تیم‌ملی ایجاد نمی‌کند و با یک مربی موقت هم می‌توان 6 امتیاز از این 2 مسابقه کسب کرد. در این صورت بعد از انتخابات بیست‌وپنجم اسفندماه فدراسیون فوتبال، رئیس جدید می‌تواند با نظر خودش و کمیته فنی‌ای که تشکیل می‌دهد، سرمربی جدید تیم‌ملی را برای 2 بازی حساس با عراق و بحرین در خردادماه انتخاب کند.

رونمایی از زوج‌ هاشمیان-مهاجرانی
آن‌طور که از راهروهای فدراسیون به گوش می‌رسد، پلن B مسئولان فعلی بعد از موفق‌نشدن در جذب امیر قلعه‌نویی، روی کار آمدن وحید ‌هاشمیان به‌عنوان سرمربی موقت به خاطر شناختی که در دوره ویلموتس از بازیکنان و حریفان پیدا کرده، در کنار حشمت مهاجرانی به‌عنوان مدیرفنی خواهد بود. مهاجرانی که در سال‌های دور افتخارات زیادی را روی نیمکت تیم‌ملی به دست آورده، می‌تواند گزینه مناسبی در پست مدیرفنی باشد و مشاوره‌های خوبی به کادرفنی بدهد. البته سرمربی اسبق تیم‌ملی مذاکره با فدراسیون را رد کرده است: «هیچ صحبتی با مسئولان فدراسیون فوتبال نداشتم و از اینکه مدیرفنی تیم‌ملی شوم، بی‌خبر هستم. با این حال اگر پیشنهادی به دستم برسد روی آن فکر و پاسخم را اعلام می‌کنم.»

گزینه‌های جدیدی وارد می‌شوند؟
این را هم باید در نظر گرفت که ممکن است فدراسیون فوتبال دست‌بردار انتخاب سرمربی تیم‌ملی نشود و سراغ گزینه‌های جدیدی برود. به نظر می‌رسد علی دایی از میان گزینه‌های سرمربیگری خارج شده و قلعه‌نویی هم با توجه به مخالفت سپاهان باید به کارش در اصفهان ادامه دهد. بنابراین بعید است گزینه ایرانی دیگری مد نظر مسئولان فدراسیون برای انتخاب به‌عنوان سرمربی دایمی تیم‌ملی باشد. به همین خاطر فقط این امکان وجود دارد که فدراسیون بار دیگر پرونده استخدام مربی خارجی را باز کند و سراغ مذاکره با گزینه‌های جدید برود. به‌ هر حال چیزی که مشخص است فدراسیون فعلا برای اجرای برنامه از پیش‎‌تعیین‌شده خود به بن‌بست خورده و نیاز دارد تا برای برداشتن فشارهای رسانه‌ای از روی دوش خودش گزینه جدیدی را رو کند. راحت‌ترین راه انتخاب وحید‌ هاشمیان به‌عنوان مربی موقت خواهد بود؛ کسی که در کادر فنی قبلی هم حضور داشته، اما باید دید آیا فدراسیون به این مربی جوان اعتماد می‌کند یا خیر.


تعداد بازدید :  283