شماره ۱۹۰۴ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۶ بهمن
صفحه را ببند
مکث

هدیه سرقتی یك زندانی برای همسرش  
[شهروند] مالخر زندانی،  گوشی سرقتی را به همسرش هدیه داد.    بیست‌وپنجم خردادماه امسال پرونده‌ای با موضوع کیف‌قاپی برای رسیدگی تخصصی در اختیار كارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت. شاكی پرونده كه زن جوانی بود، درخصوص سرقت رخ‌داده گفت: «کیفم را كه حاوی گوشی تلفن همراه، پول نقد و مدارک بود، موتور سواری سرقت کرد.»
كارآگاهان در تحقیقات میدانی در محل وقوع جرم متوجه شدند  یكی از متهمان سابقه‌دار به نام امیررضا سی‌ساله دست به این سرقت زده است.
در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد او به جرم دیگری دستگیر شده است و در زندان به سر می‌برد. با هماهنگی قضائی امیررضا در اختیار این پایگاه قرار گرفت و اعتراف کرد گوشی سرقتی و سایر اموال را به یكی دیگر از زندانیان به نام كریم فروخته است.  در ادامه تحقیقات كریم نیز از زندان به پایگاه دوم منتقل شد و اظهار داشت گوشی را به همسرش هدیه کرده است. با اعتراف هر دو متهم گوشی سرقتی از همسر كریم تحویل داده و با هماهنگی قضائی به شاكی پرونده برگردانده شد.
هر دو متهم با دستور مقام قضائی با صدور محكومیت جدید روانه زندان شدند و خسارت وارد شده به شاکی از طرف متهمان جبران و به شاکی پرداخت شد.


۲۰ کیلو تریاک زن 40 ساله را کشت
مرد بیست‌وشش ساله‌ای که هنگام انتقال موادمخدر با همدستش درگیر شده و او را به قتل رسانده بود، شناسایی و دستگیر شد. دوازدهم بهمن جسد زنی چهل ساله چند روز پس از قتلش در اطراف عسلویه پیدا شد. وجود آثار خون، نحوه مرگ و مستندات دیگر باعث شد کارآگاهان پلیس فرضیه قتل را در دستور کار قرار دهند و مسیر تحقیقات را روی شناسایی هویت قاتل متمرکزکنند.
با شناسایی هویت مقتول مشخص شد ساکن یکی از شهرستان‌های استان هرمزگان است که ۱۰ روز قبل از خانه خارج شده و دیگر برنگشته است.
با اقدامات پلیس فردی بیست‌وشش ساله اهل استان فارس و ساکن شهر محل سکونت مقتول شناسایی و روز دوشنبه دستگیر شد. متهم پس از بازجویی به جرم خود اعتراف کرد و گفت: «برای انتقال و فروش ۲۰ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک به همراه مقتول به سمت عسلویه حرکت کردیم، در جاده فرودگاه عسلویه به علت اختلاف خودرو را متوقف کردم و همدستم را با زدن چند ضربه چاقو به قتل رساندم و جسد را مخفی کردم.»


انهدام باند جاعلان مدارک مسافرتی و هویتی اتباع بیگانه  
[شهروند] سه نفر از جاعلان کارت و اسناد مسافرتی اتباع خارجه در ازای دریافت مبالغ هنگفتی کارت و مدارک اقامتی جعلی برای سایر اتباع صادر می‌کردند.
 روز دوشنبه یکی از اتباع خارجه برای پیگیری کارهای بانکی خود به یکی از شعبات بانک‌های سطح شهر مراجعه کرد و پس از ارایه کارت شناسایی‌اش مشخص شد مدارکش جعلی است و موضوع به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام شد. با دریافت این گزارش بلافاصله تیمی از مأموران پایگاه پنجم پلیس امنیت عمومی پایتخت در شعبه بانک اعلامی حضور یافتند و با بررسی موضوع مشخص شد او این کارت را از یکی از محلات جنوب‌غرب تهران تهیه کرده است.
در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد سه نفر از اتباع خارجی اقدام به صدور مدارک جعلی و در ازای  دریافت مبالغی بین 30 الی 50 میلیون ریال مدارک جعلی برای دیگر تابعین صادرمی‌کنند.
مخفیگاه متهمان در محله نعمت‌آباد سه‌راه شریعتی شناسایی و مشخص شد که خود این متهمان فاقد مجوزهای قانونی تردد و اقامت هستند.  نتیجه تحقیقات صورت‌گرفته در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و با هماهنگی‌های قضائی سیزدهم بهمن ماه هر سه متهم در مخفیگاه‌شان دستگیر شدند و به پایگاه پنجم انتقال یافتند.
رئیس پایگاه پنجم پلیس امنیت عمومی پایتخت با اعلام این خبر گفت: «از مخفیگاه این افراد تعدادی کارت جعلی و فاقد اصالت کشف شد و متهمان برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.»  


تعداد بازدید :  173