شماره ۱۹۰۴ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۶ بهمن
صفحه را ببند
ذره‌بین

دستگیری سارقان جرثقیل در البرز
[شهروند] اعضای باند سارقان جرثقیل که در استان‌های مختلف کشور اقدام به ۵۰ سرقت کرده بودند، دراستان البرز دستگیر شدند. در پی وقوع چند سرقت موتورهای تاور (جرثقیل) در نقاط مختلف استان البرز رسیدگی به موضوع در دستور کار پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.
در تحقیقات اولیه مأموران متوجه شدند سارقان با شناسایی تاورها در فرصتی مناسب اقدام به سرقت موتورهای گران‌قیمت آنها می‌کردند و با توجه به کمیاب‌بودن  این موتورها پس از مدتی به قیمتی هنگفت آنها را به فروش می‌رساندند.
مأموران با به‌کارگیری اقدامات پلیسی موفق به شناسایی یک باند ۱۰ نفره سرقت شدند که از یکی از استان‌های غربی کشور به استان البرز آمده بودند و در خانه‌های مجردی زندگی می‌کردند و با هماهنگی مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه همه آنها را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.
متهمان ابتدا منکر هرگونه سرقت بودند، اما در مواجهه با مدارک و مستندات کارآگاهان چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند  و به ۵۰سرقت موتورهای تاور در استان‌های آذربایجان‌شرقی، قزوین، زنجان، تهران و البرز اعتراف کردند. دو مالخر اموال سرقتی  این پرونده هم دستگیر شدند. ارزش اموال سرقتی این باند ۱۰‌میلیارد ریال برآورد شده است.


مرگ یک پاکبان در یزد
یک پاکبان بامداد سه‌شنبه در خیابان شهید مطهری و در چند قدمی شهرداری مرکزی یزد به علت برخورد با خودرو جان خود را از دست داد. راننده خودرو نیز بلافاصله پس از برخورد با این پاکبان فراری شد و از انتقال پاکبان به بیمارستان خودداری کرد.
سرپرست پلیس راهور استان با بیان اینکه راننده متواری تحت تعقیب قرار دارد، گفت: «دوربین‌های سطح شهر خودرو را شناسایی کرده و راننده تحت تعقیب قرار گرفته است.»
سرهنگ محمدزارع با اشاره به اینکه لازم است پاکبان‌ها برای پیشگیری از بروز چنین حوادثی آموزش ببینند، ادامه داد: «هماهنگی با پلیس راهور و همچنین استفاده از لباس‌های مناسب و شب‌نما و علایم کافی برای فعالیت پاکبانان ضروری است. این پاکبان به دلیل برودت هوا لباس مناسب برای فعالیت در تاریکی نداشت و ۲ متر با جدول فاصله داشت که این اتفاق ناگوار رخ داد.»
این سومین پاکبان در‌ سال‌جاری است که بر اثر برخورد با خودرو فوت می‌کند، این درحالی است که یزد در زمینه فوتی‌های ناشی از تصادفات درون‌شهری در رتبه دوم کشور قرار دارد؛ امسال تاکنون ۱۲۵ نفر به علت سوانح رانندگی در یزد فوت کردند و بیش از 4‌هزار نفر هم مجروح شدند.


دستگیری یک پزشک متخلف هنگام عمل جراحی
یک پزشک جراح زیبایی که از انجام خدمات پزشکی محروم شده بود، هنگام عمل جراحی بینی در اصفهان دستگیر شد. در این رابطه پرونده تشکیل و پزشک متخلف برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده و مطب او هم پلمپ شد.


انهدام بزرگترین شبکه بین‌المللی قاچاق موادمخدر صنعتی
بزرگترین شبکه بین‌المللی قاچاق موادمخدر صنعتی در جنوب کشور به دست پلیس هرمزگان گرفتار شد. اعضای این شبکه به صورت خانوادگی در تهیه و توزیع موادمخدر فعالیت داشتند و در ‌سال حدود ۳ تن هرویین و شیشه از کشور‌های افغانستان و پاکستان به صورت سازمان‌یافته و بسیار پیچیده به کشور قاچاق می‌کردند و در استان هرمزگان، استان‌های همجوار و کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس به فروش می‌رساندند. اعضای این شبکه درآمد خرید و فروش موادمخدر را وارد کار‌هایی مانند خرید املاک و انبوه‌سازی می‌کردند.
 تاکنون ۶نفر از اعضای این شبکه بین‌المللی دستگیر شده‌اند و ۴۰‌میلیارد ریال پول، ۵۳ واحد ملکی، ۶۱کیلوگرم طلا و جواهرات و ۴۳دستگاه انواع خودرو‌های ایرانی و خارجی کشف شده که ارزش مجموع اموال کشف و توقیف‌شده از این شبکه ‌هزار و۵۰۰‌میلیارد ریال برآورد شده است.


تعداد بازدید :  192