شماره ۱۹۰۴ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۶ بهمن
صفحه را ببند
افشاگری بی‌موقع علیه پرسپولیس
انتشار ریز قرارداد سرخ‌ها 2روز مانده به دربی شرایط سختی را برای این تیم ایجادکرده حالا اعضای هیأت‌مدیره به اختلاف خوردند و بازیکنان هم از وضع کنونی ناراضی‌اند

[شهروند] بازیکنان پرسپولیس در ابتدای هفته تصمیم گرفته بودند به علت دریافت‌نکردن حق و حقوق خود دست به اعتصاب بزنند. البته با درخواست یحیی گل‌محمدی از انجام این کار صرف‌نظر شد اما‌ 72ساعت مانده به بازی حساس با استقلال در اعتراض به شرایط سخت اقتصادی و بدقولی باشگاه در یک استوری مشترک اینستاگرامی به شدید‌ترین شکل ممکن علیه مدیریت از هیأت‌مدیره و مدیرعامل گرفته تا بدنه اجرایی انتقاد کردند. چندساعت بعد محمدحسن انصاری‌فرد در یک مصاحبه تلویزیونی ضمن تشریح وضع بغرنج اقتصادی باشگاه رسما اعلام کرد بازیکنان مبلغی از قرارداد فصل گذشته خود را طلبکار هستند و این فصل هم باشگاه نتوانسته به تعهدات خود نسبت به آنها عمل کند. بلافاصله بعد از این صحبت‌های مدیرعامل پرسپولیس اما عجیب‌ترین اتفاق ممکن رخ داد و ریز جزئیات مبلغ قرارداد و آپشن‌های بازیکنان پرسپولیس برای فصل 97-98 در خبرگزاری ایسنا منتشر شد. اتفاقی که جنجال در این باشگاه را به اوج خود رساند و جو را حسابی ملتهب کرد.

رونمایی از قرارداد بازیکنان در‌ سال گذشته
سیدجلال حسینی 94‌درصد از قرارداد یک‌میلیارد و 300میلیونی خود را دریافت کرده و 303میلیون و500‌هزار تومان از آپشن 535‌میلیون تومانی طلب دارد. بیرانوند تمام قرارداد 3‌میلیارد و 500میلیونی را گرفته و با اینکه 580میلیون آپشن قراردادش است، 2‌میلیارد و 175‌میلیون تومان به حسابش واریز و یک‌میلیارد و 280‌میلیون تومان به باشگاه بدهکار شد. مهدی ترابی تمام قرارداد یک‌میلیارد و 700میلیونی و آپشن 450میلیونی را دریافت کرد. امید عالیشاه هیچ طلبی از قرارداد یک میلیارد و 300میلیونی ندارد و از 650‌میلیون آپشن 92میلیون و500‌هزار تومان طلبکار است. شجاع خلیل‌زاده نیز یک‌میلیارد قرارداد و 500‌میلیون آپشن مندرج در قرارداد را کامل گرفت. محمد انصاری از قرارداد یک‌میلیارد و400میلیونی طلبی ندارد. 475‌میلیون از آپشن 680‌میلیون تومانی را باید بگیرد. سروش رفیعی هم یک‌میلیارد پول قرارداد و 800‌میلیون آپشن را تسویه کرد. مهدی شیری 550‌میلیون قرارداد را گرفته و 47.5‌میلیون تومان از آپشن 182‌میلیون و 500‌هزار تومانی طلب دارد. علی علیپور به تمام قرارداد یک‌میلیارد تومانی رسیده و از 350‌میلیون آپشن، 140‌میلیون و 250‌هزار تومان طلبکار است. حسین ماهینی از قرارداد 950میلیونی طلبکار نیست و فقط 100‌میلیون از آپشن 200میلیونی‌اش را نگرفت. محسن ربیع‌خواه نیز از قرارداد 700 و آپشن 70‌میلیون تومانی تنها 500‌هزار تومان طلبکار ماند. کمال کامیابی‌نیا 100درصد قرارداد یک‌میلیارد و 600میلیونی‌اش را گرفته و از 880‌میلیون تومان آپشن 556‌میلیون و800‌هزار تومان طلب دارد. قرارداد 800میلیونی سیامک نعمتی تسویه شده و از مجموع 270‌میلیون آپشن 197‌میلیون و500هزار تومان را به او نداده‌اند. احمد نوراللهی کل پول قرارداد یک‌میلیارد و 100میلیونی را گرفته، 224میلیون و 248‌هزار تومان از آپشن 425میلیونی را نگرفته است. محمد نادری قراردادی 500میلیونی داشته که 70‌درصد آن را دریافت کرده و تمام 300‌میلیون تومان آپشن قرارداد را از باشگاه طلب دارد.

زیرمیزی‌ها لو رفت؟
در گزارش خبرگزاری ایسنا، هیچ شفاف‌سازی درباره وضع مالی بازیکنان خارجی مثل رادوشوویچ و بشار رسن انجام نشده و در قرارداد‌های ‌سال قبل هم برانکو ایوانکوویچ و دستیارانش هم در مجموع یک‌میلیون یورو از پرسپولیس طلبکار هستند که پول‌شان را نگرفته‌‌اند. البته با وجود انتشار این اسناد، باشگاه پرسپولیس ضمن محکوم‌کردن اسناد مالی خود در رسانه‌ها در اطلاعیه‌ای به صراحت اعلام کرد که این اعداد و ارقام کامل نیست و بازیکنان 10 تا 30‌درصد از پول قرارداد فصل خود را طلب دارند که این مسأله به خوبی نشان می‌دهد قرارداد واقعی بازیکنان پرسپولیس بالاتر از رقمی است که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده و همین مسأله سروصدای زیادی هم به راه انداخته است. درصورتی که آنها قرارداد پنهان دیگری با پرسپولیس داشته باشند، احتمال اینکه متهم به فرار مالیاتی شوند، هم وجود دارد.

شوک به اردوی سرخ قبل از دربی
حالا در آستانه دربی جنگ اعضای هیأت‌مدیره با مدیرعامل بالا گرفته و همه به دنبال این هستند که مشخص شود چه کسی اسناد مالی باشگاه را با چه هدفی به رسانه‌ها داده است. هواداران هم از زمان انتشار این اطلاعات در آستانه دربی به‌شدت ناراحت و عصبانی هستند و البته تا حدودی در مقابل بازیکنان هم قرار گرفته‌اند، چون این افشاگری نشان داد که دریافتی آنها آن‌طور که می‌گویند بد هم نبوده است. البته پرسپولیسی‌ها از قرارداد امسال خود هم مبلغ قابل توجهی طلبکار هستند و تا به اینجای فصل دریافتی آنها حداقل باید به 50‌درصد برسد که باشگاه قول داده تا قبل از دربی این وعده را با تأمین منابع مالی عملی کند. در خبرها آمده بود که به دنبال افشای مفاد قرارداد و دلخوری طرفداران از بازیکنان به علت اعتراض جمعی و تهدید به اعتصاب با وجود این حجم از دریافتی روحیه تیم به‌شدت در آستانه بازی بزرگ با استقلال پایین آمده است و افشین پیروانی و یحیی گل‌محمدی و دستیارانش که تاکنون یک‌ریال هم دریافتی نداشته‌اند، تلاش زیادی کرده‌اند تا آرامش را به اردو برگردانند.


تعداد بازدید :  250