شماره ۱۹۰۴ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۶ بهمن
صفحه را ببند
عـــدد خــبــــر

1491 خودرو در گمرک هرمزگان دپو شد
ناظر گمرکات استان هرمزگان از دپوی ۱۹۴۱ دستگاه خودرو در گمرکات این استان خبر داد و تصریح کرد: «ما باعث دپو شدن خودروها در گمرک نیستیم و در این زمینه منتظر کسب مجوز ترخیص از وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم.» ابوالفضل اکبرپور روز دوشنبه در حاشیه بازدید از گمرکات استان هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: «۱۲‌هزار و ۲۶۱ دستگاه خودرو در گمرک موجود بود که در نیمه دوم‌سال گذشته با مصوبه هیأت دولت ۷۱۵۳ دستگاه آن ترخیص شد.»

۲۰۰ هزار کارگر خانه دار می‌شوند
محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی درباره انعقاد تفاهم‌نامه با وزیر کار برای احداث ۲۰۰هزار واحد مسکونی کارگری گفت: «طرح اقدام ملی مسکن، طرحی فراگیر است که همه اقشار جامعه را مورد هدف قرار می‌دهد. تفاهم‌نامه‌هایی هم که در این خصوص منعقد می‌شود، هدف این است که به صورت پیوسته تأمین مسکن را انجام دهیم.» محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز درباره این تفاهم‌نامه با اشاره به ۱۴میلیون خانوار در جامعه کارگری گفت: «باید از ظرفیت‌های قانونی و اصل ۳۱ قانون اساسی برای تأمین مسکن کارگران استفاده کنیم. هم‌اکنون 3‌میلیون و ۳۰۰‌هزار مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی، یک‌میلیون و ۳۰۰‌هزار نفر بازنشسته صندوق بازنشستگی و بالغ بر ۱۴‌میلیون خانوار در جامعه کارگری حضور دارند که نسبت به تأمین مسکن این گروه‌ها تکلیف قانونی داریم. لذا طی این تفاهم‌نامه ۲۰۰‌هزار واحد مسکونی را در عرض سه‌سال برای کارگران احداث می‌کنیم.»

30٪ کاهش پروازهای فرودگاه امام خمینی (ره)
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از کاهش ٣٠ درصدی پروازها بعد از سانحه سقوط بویینگ اوکراینی خبر داد و گفت: «رایزنی هایی با خطوط هوایی انجام شده است و این اتفاق ماندگار نیست.» محمد مهدی کربلایی افزود: «اکنون نسبت به چند هفته گذشته وضعیت بهتر شده اما ویروس کرونا مجددا برای پروازهای چین مشکلاتی ایجاد کرده است.» او با تاکید بر اینکه تمامی پروازها از مبدأ چین به ایران و برعکس منتفی است، خاطرنشان کرد: «اعلام آمادگی برخی خطوط هوایی مانند ماهان دلیل نمی‌شود که این پروزاها در حال انجام است. تعداد زیادی دانشجو در چین داریم که باید به ایران منتقل شوند. ممکن است با هماهنگی وزارت امور خارجه و بهداشت پروازهایی برای انتقال ایرانیان مقیم چین با لحاظ‌کردن تمام شرایط ایمنی این امر تدارک دیده شود.»  مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اطمینان خاطر داد که ایرانیان مقیم چین در صورت ورود به ایران وارد ترمینال‌ها نخواهند شد و از مسیرهای خاص در نظر گرفته شده تردد خواهند کرد. او با اشاره به کاهشی بودن تعداد مسافر و پروازها در چند ماه اخیر گفت: «اکنون در حال بازگشت به شرایط قبل هستیم و از ماه آینده تعداد پروازها بیشتر خواهد شد و تا آخر سال به وضعیت عادی باز می‌گردد.»

 

 


تعداد بازدید :  205