شماره ۱۹۰۵ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۷ بهمن
صفحه را ببند
مهران مدیری: من عاشق کردها و کردستانم

شهروند| یکی از غافلگیری‌های فیلم‌های نیمه اول جشنواره حضور مهران مدیری در فیلم «درخت گردو»ی مهدویان بود. موضوعی که خود مدیری درباره دلایلش ضمن آرزوی صبر برای بازماندگان سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: «من نه‌تنها در جبهه برای رزمندگان نمایش اجرا می‌کرده‌ام، بلکه جنگیده‌ام. یکی از دلایل بازی در این فیلم این بود که من خودم در دل این فاجعه بودم. در زمان بمباران شیمیایی به سردشت اعزام شدیم و بخش بزرگی از این ماجراها را از نزدیک دیده‌ام.»
البته انگار دلایل دیگری هم در کار بوده است. مدیری گفت: «دوستی من با مصطفی احمدی، محمدحسین مهدویان و پیمان معادی و همچنین فیلم‌نامه خوب این اثر باعث شد خاطرات آن روزها برای من زنده شود و دوست داشتم گوشه کوچکی از این فیلم باشم».
مهران مدیری درباره دیگر دلیل علاقه‌اش به حضور در فیلم «درخت گردو» گفت: «من عاشق مردم کُرد هستم. در دوران جنگ در کردستان بودم و سال‌ها با این مردم زندگی کرده‌ام و دوستان کُرد بسیاری دارم. آنها بسیار شریف، اهل کتاب، باسواد و با وجود تمام محرومیت‌ها انسان‌های دوست‌داشتنی و آدم حسابی هستند. آنها شگفت‌انگیزند و یکی از دلایل مهم این بود که من عاشق آنها هستم و دوست داشتم ادای دینی به این عزیزانی که پذیرای ما در جنگ بودند، داشته باشم».


تعداد بازدید :  237