شماره ۱۹۰۵ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۷ بهمن
صفحه را ببند
پایان جولان دخترهای جیب‌بر در ایستگاه‌های مترو و بی‌آرتی
کیف‌قاپ‌ها به هزینه درمان پسر بیمار هم رحم نکردند

[شهروند] هوشیاری زن مالباخته، دست باند جیب‌برهای جوان را رو کرد. این باند چهارنفره مدتی بود که در ایستگاه‌های مترو و بی‌آرتی پول، طلا و گوشی موبایل سرقت می‌کردند. همه اعضای این گروه دختران جوانی هستند، که هیچ سابقه‌ای هم ندارند. ظاهرا آنها در یکی از سرقت‌ها، به سرقت کیف زن میانسالی رفته بودند، که از قضا پول زیادی همراه داشت. آن‌طور که این زن میانسال می‌گوید، این پول هزینه درمان پسرش بوده، که حالا به جای پرداخت آن به بیمارستان، باید از این دختران جیب‌بر پس بگیرد. 6 بهمن، مأموران پلیس 110 طی تماس تلفنی درجریان جیب‌بری در ایستگاه بی‌آرتی میدان انقلاب قرار گرفتند. مالباخته زن میانسالی بود، که در اظهاراتش به مأموران گفت: «دو دختر جوان کیف من را دزدیدند. من آنها را وقتی که سوار اتوبوس می‌شدم، دیدم. آن دو دخترجوان کیف را همراه با همه کارت‌های بانکی و مدارک شناسایی خودم و دختر و پسرم را به سرقت بردند.» این زن که از شهرستان برای مداوای پسرش راهی تهران شده بود، در اظهاراتش به پلیس گفت که 15‌میلیون تومان پول در کارت‌های بانکی‌اش داشته و در چنددقیقه بعد از اینکه متوجه دزدیده‌شدن کیفش شده، مبلغ 10‌میلیون تومان آن برداشت شده است. او قصد داشته این پول را برای درمان و جراحی پسرش پرداخت کند، اما سارقان هم با استفاده از مدارک شناسایی که همراه پول به سرقت برده بودند، موفق می‌شوند رمز کارت‌های بانکی را شناسایی کنند. آن‌طور که این زن مالباخته می‌گوید، رمز همه کارت‌های بانکی‌ سال تولد پسرش بوده و دسترسی به این تاریخ هم با توجه به مدارک شناسایی به سرقت‌رفته کار چندان دشواری نبوده است. به دنبال این حادثه و گزارش‌های مشابه سرقت در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس درهمان حوالی، کار شناسایی این باند در دستور کار مأموران قرار گرفت. درنهایت چند روز پیش پلیس موفق به دستگیری این گروه می‌شود. بعد هم زن مالباخته با حضور در اداره هشتم آگاهی چهره دونفر از آنها را شناسایی می‌کند.
اما این دختران جوان که به ادعای خودشان، یک‌ماه است که شروع به جیب‌بری کرده‌اند، مدعی هستند اصلا این زن را نمی‌شناسند و این سرقت کار آنها نیست. افسانه کوچک‌ترین عضو این گروه که فقط 19‌سال دارد، به «شهروند» می‌گوید، برای جورکردن پول عمل دست به این کار زده و تنها از زنان پولدار تلفن‌همراه دزدیده است: «من نیاز به جراحی دارم. خانواده‌ام هیچ پولی ندارند، به همین دلیل هم مجبور به جیب‌بری شدم.» ملیکا 28ساله و مجرد است. خودش می‌گوید برای کار به هر دری زده، اما یا جواب رد شنیده یا کارفرما به او نظر داشته است، همین هم شد تا تصمیم بگیرد پول مورد نیازش را از جیب مردم تأمین کند:  «از بچگی فقط حسرت داشتم. هیچ پولی در خانه نبود. جنوب شهر فقط بدبختی و فلاکت است، من هم خسته شدم و تصمیم گرفتم به این وضع پایان دهم. فقط از آدم‌های پولدار سرقت می‌کردیم.»
با وجود اقرار هر چهار متهم به جیب‌بری در ایستگاه‌های مختلف مترو و بی‌آرتی و مراجعه تعدادی از مالباختگان به اداره آگاهی، اما تحقیقات بیشتر درخصوص این پرونده همچنان ادامه دارد.


تعداد بازدید :  348