شماره ۱۹۰۵ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۷ بهمن
صفحه را ببند
رویداد

برای جبران تعطیلی مدارس
یک ساعت به طول ساعات مدارس اضافه می‌شود

[شهروند] روز گذشته محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره جبران تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا و سرما و برف گفت: «ما آیین‌نامه‌ای در این زمینه در مدارس داریم که اختیاراتی را به شورای هر مدرسه داده است. این شورا متشکل از مدیر و نماینده دبیران و اولیاست.» به گفته او این آیین‌نامه اجرایی، به همه مدارس ابلاغ شده که برای جبران تعطیلی مدارس، یک ساعت به طول ساعات روز اضافه یا از پنجشنبه‌ها استفاده شود. به این ترتیب این اختیار به همه مدارس داده شده است و معاونین آموزش ابتدایی و متوسطه و مدیران استانی بر اجرای آن نظارت خواهند داشت.


ممنوعیت شکار پرندگان در دو استان شمالی تا اطلاع ثانوی
[شهروند] براساس تصمیم جلسه مشترک سازمان‌های محیط‌ زیست و دامپزشکی درباره مرگ پرندگان مهاجر در تالاب  میانکاله مقرر شد تا تأیید نهایی سازمان دامپزشکی کشور هرگونه شکار پرندگان در دو استان‌ مازندران و گلستان همچنان ممنوع باشد.
به گزارش ایسنا در جلسه‌ای که با حضور کیومرث کلانتری معاون محیط ‌زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست، رئیس سازمان دامپزشکی کشور و نمایندگان وزارت بهداشت برگزار شد، به اهالی این دو استان توصیه شده تا از خرید، فروش و مصرف پرندگان وحشی خودداری کنند. همچنین سازمان دامپزشکی موظف شد که نوع بیماری و علل آن را برای کنترل، مدیریت و پیشگیری از تلفات بعدی پرندگان به سازمان حفاظت محیط‌ زیست اعلام کند.


ورود سامانه بارشی به کشور از ابتدای هفته آینده
سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای از ورود سامانه بارشی به کشور و کاهش محسوس دما از شنبه (۱۹ بهمن ماه) خبر داد. در ادامه این اطلاعیه آمده است: «از روز شنبه  تا دوشنبه (۱۹ تا ۲۱ بهمن ماه) کاهش ناگهانی دما از ۱۰ تا ۱۵درجه سانتیگراد در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، همدان، کرمانشاه، کردستان، لرستان، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان، مرکزی، اصفهان، یزد، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ایلام، خوزستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال‌وبختیاری موجب سرمازدگی و یخ‌زدگی می‌شود.
همچنین رگبار، رعد و برق و وزش باد موقتی در روز دوشنبه (۲۱ بهمن ماه) برای استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان‌ وبلوچستان پیش‌بینی می‌شود.


تالاب انزلی درحال خشک‌شدن است
احمدرضا لاهیجان‌زاده، معاون سازمان محیط‌زیست کشور، در مراسم افتتاح پاسگاه محیط‌بانی تالاب بیشه دالان بروجرد گفت:  ‌«تالاب انزلی از پرآب‌ترین تالاب‌های منطقه در حال خشک‌شدن بوده و در دیگر مناطق کشور وضع به‌ همین گونه است.»
 او با اشاره به این نکته که در کشور ۳میلیون هکتار تالاب وجود دارد، افزود: «متأسفانه نتوانسته‌ایم از این 3‌میلیون هکتار تالاب به‌خوبی محافظت کنیم که اگر این تالاب‌ها حفظ شوند، درآمد خوبی برای جوامع محلی در پی خواهد داشت.»
 او در ادامه به وضع تالاب‌های استان لرستان پرداخت و گفت: «وسعت لرستان بیش از ۲‌میلیون و ۸۰۰‌هزار هکتار بوده که از این میزان فقط ۳۰۰ هکتار تالاب در استان وجود دارد که باید آنها را حفظ کنیم. مطالعه و نقشه این مناطق برای ارتقا تهیه شده است که اگر آن را به جلسه عالی محیط‌ زیست برسانیم، سهم این استان شاید به بالاتر از ۱۰‌درصد برسد.»


تعداد بازدید :  303