شماره ۱۹۰۵ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۷ بهمن
صفحه را ببند
عنصری به نام خوش‌گوشت!

شهاب نبوی طـــنــزنـویــس

هفته علمی- تخیلی‌مان را درحالی به پایان می‌رسانیم که از دیروز ثبت‌نام برای کنکور ۹۹ شروع شده. هم‌اکنون جوانان و نوجوانان بسیاری دارند با اشتیاق برای کنکور ثبت‌نام می‌کنند و فکر می‌کنند با گرفتن برگه‌ای که به او مدرک تحصیلی می‌گویند به تمام آرزوهای‌شان می‌رسند.
این قشر عزیز نمی‌داند تقریبا هیچ‌کدام از مباحثی که استاد گرامی آنها را تدریس می‌کند، به درد زندگی نمی‌خورد و تنها فایده مدرک این است که از این به بعد پدرشان به جای اینکه به آنها بگوید: «هوی، اون آشغال‌ها رو بذار دم در.» به آنها می‌گوید: «مهندس_دکتر_حسابدار_حقوقدان، اون آشغال‌ها رو بذار دم در.»
در خبری دیگر رئیس سازمان امور مالیاتی گفته که نگران نباشیم، چون مالیات خروج مسافران از کشور همان عوارض است و هیچ مالیات جدیدی قرار نیست بدهیم.
ما ضمن تشکر از این رئیس عزیز، خدمت‌ مردم عرض می‌کنیم که این‌قدر درگیر نام‌ها و عناوین نباشند. نام‌ها و عنوان‌ها به هیچ‌کس وفا نکرده.
مهم این است که باید اینها را بدهیم. حالا اسمش چه فرقی دارد؟ می‌خواهد عوارض باشد، می‌خواهد مالیات باشد، می‌خواهد ارزش‌افزوده باشد، می‌خواهد درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها باشد، مهم این است که مال ما نیست و باید این امانت‌های نقدی را به مسئولان محترم تحویل بدهیم. در خبری دیگر داشتیم که در ‌سال ۹۶ حدود ۱۰‌میلیون نفر از کشور خارج شده‌اند اما در‌ سال ۹۷ حدود پنج‌میلیون نفر.
ما بررسی کردیم و متوجه شدیم که آن ۵‌میلیونی که این وسط کم شده، فعلا درحال مبارزه برای خرید ماست و گوشت و مرغ و روغن است و دیگر فکر خروج از کشور را هم نمی‌کند. این گروه همین که ماه‌به‌ماه دارد دوام می‌آورد و از صحنه زندگی گیم‌آوِر نمی‌شود، خدا را شاکر است.
آن خارج‌رفتن‌ها را هم به چشم یک خاطره دور می‌بیند تا بتواند آخر شب‌ها به آن فکر کند و چند دقیقه قبل از خواب نیشش کمی باز شود. در خبری دیگر هم داشتیم که انتگرال قرار است کلا از دروس دوران مدرسه حذف شود؛ یعنی اولش که پنجشنبه‌ها را تعطیل کردند، بعدش نصفِ ‌سال را هم به دلیل سرما و گرما و آلودگی تعطیل کردند، بعدش هم پدیده‌ای نو به نام بین‌التعطیلین ظهور کرد، حالا هم که یکی‌یکی دارید دروس مدرسه‌ای را حذف می‌کنید؛ یک‌هو بگویید همان دو روز و نصفی را هم مدرسه نیایند و خودتان به موقعش مدرک‌شان را برایشان بفرستید.
در خبری دیگر هم داشتیم که عوامل اصلی آلودگی هوای تهران چند عدد جگر و قلوه و خوش‌گوشت بوده‌اند. این عوامل مذکور با جلب اعتماد مسئولان عزیز و سوءاستفاده از سادگی آنها به کمک یک فرد، موسوم به جگرفروش، در کنار یکی از مراکز سنجش آلودگی هوای تهران کمین کرده و دست به خودفروختگی زده و با دودی که تولید می‌کردند، باعث می‌شدند هوای تهران بیشتر از حد عادی آلوده به نظر بیاید. باور کنید این مورد آخر فقط نقل خبر بود و من هیچ چیزی از خودم به آن اضافه نکردم و از این بابت از مسئولان که باعث راحتی کار ما می‌شوند، تشکر می‌کنم.

 


تعداد بازدید :  382