شماره ۱۹۰۶ | ۱۳۹۸ شنبه ۱۹ بهمن
صفحه را ببند
دیالوگ

 امیرعباس ربیعی، کارگردان فیلم لباس شخصی: «لباس شخصی به معنای مصطلح جامعه، به نیروهای امنیتی گفته می‌شود که ‏در ظاهر فعالیت‌شان مشخص نیست. در وهله نخست نام جذابی برای خودم بود و از این حیث که ما هم در فیلم یک موضوع امنیتی ‏را دنبال می‌کنیم مرتبط با اثر است، اما جنبه‌های دیگری دارد که اگر بازگو کنم قصه لو می‌رود و دوست دارم مخاطب خودش با ‏تماشای اثر به انتخاب این عنوان پی ببرد.»‏

 حسین مسافر آستانه، داور بخش خیابانی سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر: «نمایش‌های خارج از استیج جشنواره جزو ‏آثار چشمگیر این رویداد تئاتری هستند و مردم با وجود وضع و شرایط نامساعد آب و هوایی، مشتاقانه به دور گروه‌های اجرایی ‏حلقه زده و تماشاگر و پیگیر آثار تا آخرین لحظه اجرا هستند. طی این سال‌ها نمایش‌های بخش خیابانی از رشد قابل توجهی ‏برخوردار شده‌اند. در آثار نمایشی، ضمن دارا بودن ایده‌پردازی منطبق بر مسائل روز جامعه شاهد خلاقیت بالایی در کیفیت هنری ‏هستیم.»‏

 توماج دانش بهزادی، بازیگر تئاتر و سینما  در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر: «پرداختن به قصه‌های تاریخ معاصر لازمه و ‏احتیاج سینمای امروز است و امیدوارم اجازه پرداختن به اتفاقات سیاسی، اجتماعی و تاریخی را به فیلم‌سازان این نسل بدهند و ‏بگذارند آنها با فراغ بال به این موضوعات بپردازند، چرا که هم به نفع فضای سیاسی- اجتماعی ماست و هم به نفع سینما؛ برای ‏من بازیگر، هرچقدر این دایره گسترده‌تر شود، لذت بیشتری به همراه دارد تا بخواهم مداوم یک فضای تکراری معاصر را در ‏فیلم‌های آپارتمانی و خانوادگی تکرار کنم. امیدوارم به دلیل نبود حمایت کافی دست فیلم‌سازان در پرداختن به این ‏موضوعات بسته نباشد و این اتفاق نیفتد. خودم این را دوست دارم و به نظرم به بازیگر کمک می‌کند تا از تخیل در این زمینه ‏بیشتر بهره بگیرد و به نقاطی از درون خود دست یابد که از آنها غافل مانده است.» ‏


تعداد بازدید :  188