شماره ۱۹۰۶ | ۱۳۹۸ شنبه ۱۹ بهمن
صفحه را ببند
ادامه حمایت از بازرگان و درگیری طرفداران رژیم با مردم

  تظاهرات گسترده در اعلام موافقت با دولت مهدی بازرگان در سراسر ایران همچنان ادامه دارد. در این تظاهرات که موتور محرک آن دعوت امام خمینی (ره) از مردم برای حمایت از دولت موقت است، پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به ارتشی‌ها بین مردم دهان‌به‌دهان می‌چرخد. در بخشی از این پیام آمده است:   «ما به نظامیان می‌گوییم به ملت ملحق شوند، می‌گوییم اسلام بهتر از کفر است. ملت برای شما بهتر از اجنبی است. ما می‌خواهیم که مملکت دارای یک نظام قدرتمند باشد. ما نمی‌خواهیم نظام را به هم بزنیم. لکن نظامی ناشی از ملت و در خدمت ملت نه نظامی که دیگران آن را سرپرستی بکنند و دیگران به این نظام فرمان بدهند.» بنابر برخی اخبار، نظامیان در بعضی نقاط به سوی مردم تیراندازی کردند، اما در عمده شهرهای بزرگ کشور همگرایی ارتش و مردم کاملا قابل مشاهده و لمس‌شدنی است.
   شاپور بختیار در ادامه اعلام مخالفت‌های دنباله‌دارش با دولت موقت طی مصاحبه‌ای مطبوعاتی تأکید کرد هر یک از اعضای دولت موقت که بخواهد وارد وزارت‌خانه‌ها شود، توقیف خواهد شد. در مقابل کارکنان 11 وزارت‌خانه نیز با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند فقط از دستورات کابینه مهندس بازرگان اطاعت خواهند کرد. از سوی دیگر سپهبد مقدم، رئیس سازمان منحل‌شده ساواک در پی نشر اخباری مبنی‌بر حمله مردم به مراکز این سازمان، به روسای ساواک سراسر کشور دستور داد در صورت لزوم اسناد و مدارک محرمانه را از میان ببرند. همچنین خبر می‌رسد بختیار از ارتشبد قره‌باغی رئیس ستاد ارتش خواسته است دستور بمباران انبارهای اسلحه‌های سبک و مواد منفجره قابل حمل را صادر کند.
   سرتیتر اخبار: «دولت لیبی حمایت خویش را از انقلاب مردم ایران اعلام کرد»، «امام خمینی (ره)به زیارت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) رفتند»، «در تهران شماری از هواداران اجیرشده رژیم به طرفداری از قانون اساسی تجمع کرده و با مخالفان درگیرشدند»، «ارتشبد قره باغی، رئیس ستاد ارتش بار دیگر ارتشیان را از دخالت در سیاست برحذر داشت»، « جعفر شریف امامی که از طرف دادستانی کشور ممنوع‌الخروج شده بود، از کشور گریخت»، «امام خمینی طی نطق کوتاهی که از «شبکه انقلاب» (تلویزیون راه‌اندازی شده توسط کارکنان اعتصابی رادیو و تلویزیون) به‌طور مستقیم پخش شد، ضمن آرزوی موفقیت برای کارکنان رسانه‌های جمعی تأکید کردند دستگاه‌هایی در این قسمت بوده و هست که بایستی در خدمت مردم می‌بودند، ولی رژیم غاصب از آنها در راه هدف‌های نامشروع استفاده کرده است.»

 


تعداد بازدید :  175