شماره ۱۹۰۶ | ۱۳۹۸ شنبه ۱۹ بهمن
صفحه را ببند
چقدر حس می‌کنم 47 سالمه!

 شهاب پاک‌نگر طنزنویس

آدم‌ها در سن چهل‌وهفت سالگی احساس بدبختی می‌کنند. این حرف ما نیست، یک‌سری دانشمند بررسی کرده‌اند و دیده‌اند آدم‌ها هر چقدر پول و خوشبختی داشته باشند، توی چهل و هفت‌ هشت‌سالگی حس می‌کنند خیلی بدبختند. همچنین در این پژوهش آمده بود که آدمیزاد در سن 20سالگی و 70سالگی هم فکر می‌کند خیلی خوشبخت است. این تحقیق توسط پژوهشگران دانشگاه دارتموث انگلیس انجام شده و از چند جنبه قابل بررسی است:  
الف) اگر شما یک جوان 20ساله هستید، اوج حس خوشبختی‌تان همین الان است. فکر نکنید بعدا قرار است اتفاق خاصی واسه شما بیفتد. در آینده برای شما چیزی نبریده‌اند. اگر ریاضی مهندسی‌تان را پاس نکرده‌اید، اصلا مهم نیست، ولش کنید. حالا این‌همه درس بخوانید و بعد در 47سالگی حس کنید بدبختید، که چی؟! اصلا گیرم که همین الان رفتید سرکار و ماهی سه‌میلیون هم حقوق گرفتید، بیچاره‌ها! فکر می‎کنید همه این پول را هم پس‌انداز کنید، در 47سالگی نهایت می‌توانید اندازه یک سرویس بهداشتی خانه بخرید. اوج دوران خوشبختی‌تان الان است، ببینید بعدها قرار است چه حسی داشته باشید.
ب) ما تا الان فکر می‌کردیم برخی از مسئولان عزیز که هِی می‌گویند حال اقتصاد خوب است و کشور اوضاع خیلی باحالی دارد، با ما شوخی دارند. اما این پژوهش ثابت می‌کند، چون خیلی از آنها 70‌سال به بالا هستند، الان بیشتر از هر سن دیگری احساس خوشبختی می‌کنند و هرچیزی که می‌گویند، حرف دل‌شان است. فقط این وسط، ما یک‌سری رفتارهای وزیر جوان را متوجه نشدیم، چون ایشان نه 20ساله است، نه 70ساله! شاید هم احساس غیرخوشش این شکلی است. البته ایشان اخیرا یک توییت زدند و گفتند که در مقابله با مافیای شرکت‌های ارزش‌افزوده دهان‌شان آفت زده، که این خودش نشان می‌دهد وزیر جوان هم خیلی احساس خوشبختی خاصی نمی‌کند.
ج) همان‌طوری که ابتدا گفتیم، آدمیزاد در سن نزدیک 50سالگی بیشتر از هر سنی احساس بدبختی می‌کند و اگر شما در این سن هستید، باید برای مقابله با این حس خیلی سریع اقدام کنید. یکی از راه‌های مقابله با این حس، خوردن خوراکی‌های نشاط‌آور است. یک پژوهشی در دانشگاه مریلند انجام شده که می‌گوید، خوردن 100عدد خرما در سه‌دقیقه می‌تواند به شما یک حس نشاط خوبی بدهد. اصلا آن‌قدر حال‌تان خوب می‌شود که انگار در یک عالم دیگر سیر می‌کنید.
د) البته همان‌طور که می‌دانید، سن فقط یک عدد است. ما نباید خودمان را اسیر چهارتا عدد بکنیم. این خارجی‌ها هم هرچیزی می‌گویند درست نیست. اینها اگر خودشان عقل داشتند که 70‌درصد مردم اروپا وضع زندگی‌شان از ما بدتر نبود. اروپایی‌ها یک مشت بدبخت بیچاره‌اند که حسرت زندگی درکشور ما را می‌خورند. تازه ما خیلی باحالیم! خیـــــلی!


تعداد بازدید :  226