شماره ۱۹۰۶ | ۱۳۹۸ شنبه ۱۹ بهمن
صفحه را ببند
اخبار روز

ترامپ تبرئه‌ را جشن گرفت و به مخالفان تاخت
دونالد ترامپ یک روز بعد از تبرئه در سنای آمریکا از اتهامات استیضاح در جمعی در کاخ سفید به مخالفانش تاخت. به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: «اذعان‌می‌کنم که در زندگی‌ام اشتباهاتی کرده‌ام... اما نتیجه نهایی این است» و با این حرف خبر اول روزنامه واشنگتن را به حاضران نشان داد:  «ترامپ تبرئه شد.» او گفت: «این دوره برای ما جهنمی بود، منصفانه نبود. ما هیچ کار اشتباهی نکردیم. این کار آنها شرورانه و آمیخته به فساد بود.» او پیشتر از کسانی که در محاکمه استیضاح با استناد به ایمان مذهبی علیه او رأی دادند، انتقاد کرد. به گزارش بی‌بی‌سی ترامپ در «اتاق شرقی» کاخ سفید که پر از هواداران و مقام‌های کابینه بود، گفت: «حالا این کلمه خوشگل را داریم. هرگز فکرنمی‌کردم این‌قدر خوب به نظر برسد... به آن می‌گویند «تبرئه کامل.»» ترامپ در ماه دسامبر براساس دو اتهام سوءاستفاده از قدرت و کارشکنی علیه کنگره در مجلس نمایندگان استیضاح شده بود، اما روز چهارشنبه بعد از دو هفته محاکمه بدون احضار شهود جمهوری‌خواهان در سنا او را تبرئه کردند. ترامپ همچنین به تحقیقات گذشته وزارت دادگستری درباره احتمال تبانی کمپین ۲۰۱۶ او با کرملین حمله کرد. «همه‌اش مزخرف بود. این اتفاق هرگز نباید برای هیچ رئیس‌جمهوری دیگری بیفتد.» اظهارات ترامپ تفاوت زیادی با سخنرانی بیل کلینتون در ‌سال ۱۹۹۹ بعد از تبرئه در سنا داشت، زمانی که بعد از استیضاح در کنگره عمیقا از مردم آمریکا عذرخواهی‌کرد. کلینتون در آن سخنرانی گفت: «می‌خواهم دوباره به مردم آمریکا بگویم که چقدر از رفتار و گفتارم که باعث این رویدادها شد، متاسفم و چقدر از بار سنگینی که این تحولات بر دوش کنگره و مردم آمریکا گذاشته است، متاسفم.» ترامپ در پایان سخنانش در کاخ‌سفید از خانواده‌اش به علت آنکه مجبور شده‌اند این «مخمصه ساختگی و زننده» را تحمل کنند، پوزش خواست.


نخست وزیر مکلف عراق: اگر خواسته‌های تظاهرکنندگان برآورده نشود، کنار می‌روم
نخست وزیر مکلف عراق تصریح کرد: «برای اجرای خواسته‌های معترضان ازجمله برگزاری انتخابات زودهنگام مصمم هستیم.» به گزارش ایسنا، محمد توفیق علاوی، نخست‌وزیر مکلف عراق روز پنجشنبه در سخنانی عنوان کرد: «اولویت دولت من انجام تحقیقات درخصوص نقض‌هایی است که در حق تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی صورت گرفته است. هیچ‌کس از انجام تحقیقات مستثنی نیست.» محمد علاوی تصریح کرد: «جزو اخلاقیات من نیست که بپذیرم در رأس دولت باشم، اما مردم در معرض اقداماتی باشند که جگر را خون می‌کند. اقدامات خشونت‌بار ما را در زاویه‌ای خطرناک قرار می‌دهد و در آن هنگام نمی‌توان مأموریت واگذارشده را انجام داد.» نخست‌وزیر مکلف عراق خاطرنشان کرد، اگر تمامی خواسته‌های مردمی مطرح‌شده در تظاهرات محقق نشود، از پست نخست‌وزیری کناره‌گیری می‌کند.


جسد وبلاگر مخالف پوتین در هتلی در فرانسه پیدا شد
جسد وبلاگ‌نویس چچنی مخالف دولت روسیه درحالی در اتاق هتلی در فرانسه کشف شد که گردن او را بریده بودند. به گزارش ایسنا، پلیس فرانسه می‌گوید کشته‌شدن «عمران علیف»، وبلاگ‌نویس چچنی که مطالبش عموما مخالف دولت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه بود، با انگیزه سیاسی صورت گرفته است. جسد این وبلاگ‌نویس چهل‌وچهار ساله مخالف سرسخت پوتین و رمضان قدریف، رهبر چچن را در هتلی در لیل فرانسه کشف‌کردند. پلیس فرانسه می‌گوید به دنبال فردی است که از بلژیک با این وبلاگ‌نویس همراه بود و کمی پس از کشته‌شدن علیف ناپدید شده است. این وبلاگ‌نویس که به دلیل مطالب انتقادی‌اش، چچن و روسیه او را تهدید کرده بودند، تحت حمایت پلیس فرانسه بود. مقام‌های اطلاعاتی و پلیس اروپا همچنان به‌شدت نگران ترور مخالفان رهبری چچن و پوتین در سراسر اتحادیه اروپا و انگلیس هستند..


تعداد بازدید :  221