شماره ۱۹۰۶ | ۱۳۹۸ شنبه ۱۹ بهمن
صفحه را ببند
امامی کاشانی:
آمدن پای صندوق‌ها اهمیت دادن به امنیت کشور است
اگر انقلاب نبود در حال حاضر آمریکا و صهیونیسم بر کل جهان سلطه داشت و همین کشور به اسم ایران فرهنگ، تاریخ و اقتصادش تماماً آمریکایی بود. آیت الله امامی کاشانی در ادامه اظهار داشت:در زمان شاه بحث هایی مطرح کردند با این عنوان که یهود و صهیونیست و ایران برادر باشد. فلسطین دو بخش شود، اما مرحوم آیت الله کاشانی در برایر این مساله ایستاد

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: اگر انقلاب نبود در حال حاضر آمریکا و صهیونیسم بر کل جهان سلطه داشت و همین کشور به اسم ایران، فرهنگ، تاریخ و اقتصادش تماماً آمریکایی بود. آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی ظهر دیروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت:«فرارسیدن ۲۲ بهمن را که از ایام‌الله است به تمام انسان‌های حقدوست و حق‌شناس خاصه امت اسلام و بخصوص به ملت ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم». خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد:«۲۲ بهمن یک حادثه‌ای بود که در تاریخ رخ داد این حادثه اهداف انبیا و اولیا را در تاریخ بشریت تحقق بخشید .» او با بیان این که باید به تاریخ و فلسفه انقلاب توجه نمود، عنوان کرد:«بحثی در فلسفه وجود دارد به عنوان فلسفه تاریخ یعنی تاریخ را بخوانیم و آینده را بر اساس اطلاعات تاریخی گذشته بیان کنیم. یعنی تاریخ را نگاه کردن و اصولی را استوار نمودن، در کنار فلسفه تاریخ بحث دیگری به نام جبر تاریخ است یعنی حوادثی که در تاریخ رخ می دهد که سنت و قانون خداوند است». امامی کاشانی خاطر نشان کرد:‌باید نگاهی به وضعیت کشورهای منطقه به قبل از انقلاب ایران بیندازیم؛اگر انقلاب نبود در حال حاضر آمریکا و صهیونیسم بر کل جهان سلطه داشت و همین کشور به اسم ایران فرهنگ، تاریخ و اقتصادش تماماً آمریکایی بود. آیت الله امامی کاشانی در ادامه اظهار داشت:«در زمان شاه بحث هایی مطرح کردند با این عنوان که یهود و صهیونیست و ایران برادر باشد . فلسطین دو بخش شود، اما مرحوم آیت الله کاشانی در برایر این مساله ایستاد. آیت الله کاشانی شخصیتی بود که در برابر استعمار و استثمار ایستاد و شاه ایشان را به لبنان تبعید کرد و بعد از تبعید ایشان زمینه را در کشور برای مقاصد خود آرام و مهیا کرد.» او ادامه داد:«از طرفی یهود و صهیونیست در مسائل اقتصادی و ماشین جنگی خود از بنزین و نفت ایران استفاده ‌می‌کرد، بعد از تقسیم فلسطین به دو بخش، بخش صهیونیست هیچ چیز نداشت، برنج و گندم و انواع محصولات ضروری غذایی برای زندگی را از ایران می‌گرفت و در آن زمان ایران کشوری بود که از نظر محصولات غذایی خودکفا بود و صادرات داشت اما این را برعکس کردند، یعنی تولید گوشت را در ایران از میان بردند، با تقسیم اراضی، کشاورزی را از بین بردند و هنوز هم آثار آن هست در نتیجه از نظر تولید ما را ضعیف و به خارج وابسته کردند تا مجبور شویم نفت را بفروشیم و در ازای پول نفت ارزاق وارد کنیم.»
 امامی کاشانی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت:«مجلس شورای اسلامی مولود ۲۲ بهمن است، مولود فداکاری‌ها است و اهمیت دادن به این روز است و پای صندوق آمدن ثمره همین اهمیت دادن است.» او اضافه کرد:«آمدن پای صندوق‌ها اهمیت دادن به امنیت کشور است؛ آمدن پای صندوق کشور را بیمه و دشمن را ناامید می‌کند.»


تعداد بازدید :  205