شماره ۱۹۰۶ | ۱۳۹۸ شنبه ۱۹ بهمن
صفحه را ببند
دیپلماسی

تکرار درخواست وزیر خارجه کانادا از ظریف درباره «جعبه‌ سیاه»
وزیر امور خارجه کانادا در گفت‌وگو با وزیر امور خارجه ایران بار دیگر درخواست کشورش برای خروج جعبه‌ سیاه هواپیمای اوکراینی از ایران و تحلیل آن‌ در کشوری دیگر را مطرح کرد.به گزارش ایسنا به نقل از  رویترز، وزارت امور خارجه کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد کانادا روز چهارشنبه تأکید داشت ایران جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی را به فرانسه بفرستد که بتوان در آنجا اطلاعات آن را تحلیل‌کرد. این بیانیه همچنین مطرح کرد که  فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر امور خارجه کانادا در گفت‌وگو با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان گفت که تهران باید هماهنگی‌های لازم برای انتقال اطلاعات و تحلیل سریع جعبه‌های سیاه هواپیما را انجام بدهد.شامپاین اظهار کرد گزینه اول آن است که «ایران از تجهیزاتی که فرانسه با توان فنی ارایه می‌دهد، برای این کار استفاده‌کند.» طبق این بیانیه، وزیر امور خارجه کانادا موضوع پرداخت غرامت به خانواده‌های ۵۷ شهروند کانادایی را که میان ۱۷۶ جان‌باخته حادثه هواپیمای اوکراینی بودند، مطرح کرد.


در نشست شورای امنیت سازمان ملل‎
تخت روانچی: ایران آماده کمک به حل اختلافات ترکیه و سوریه است

نماینده ایران در سازمان ملل گفت: «ایران آماده کمک به حل اختلافات ترکیه و سوریه درباره وضع ادلب است.» نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، در نشست شورای امنیت این سازمان با موضوع اوضاع در «ادلب سوریه» گفت: «ایران به‌عنوان یکی از کشورهای ضامن روند آستانه آماده است از مساعی جمیله خود برای رفع اختلافات کنونی سوریه و ترکیه درباره وضع ادلب استفاده کند.»مجید تخت‌روانچی افزود: «وضع این منطقه وخیم است و باید تلاش کرد بحران از کنترل خارج نشود. مبارزه با تروریست‌ها باید ادامه یابد و در عین حال، باید از زندگی غیرنظامیان محافظت بیشتری شود؛ این مسأله‌ای است که ما همواره بر آن تأکیدکرده‌ایم و در همه اسناد نهایی روند آستانه نیز تصریح شده است.»


احتمال تمدید معافیت‌های انرژی عراق برای واردات از ایران
برخی منابع به نشریه‌ای آمریکایی اطلاع دادند که واشنگتن به احتمال قوی معافیت‌های عراق برای واردات انرژی از ایران را تمدید خواهد کرد. خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از «وال استریت ژورنال» مدعی شد که آمریکا قصد دارد معافیت تحریمی واردات انرژی عراق از ایران را دوباره تمدید کند. یک منبع به نشریه وال استریت ژورنال اطلاع داده است: «ما می‌خواهیم فشار حداکثری بر ایران حفظ شود، اما این‌کار نباید به ضرر ثبات اقتصادی همسایگان آن کشور انجام شود. »


تعداد بازدید :  173