شماره ۱۹۰۶ | ۱۳۹۸ شنبه ۱۹ بهمن
صفحه را ببند
میز خبر

برگزاری جشن برچیده‌شدن مدارس خشت و گلی کشور در اسفندماه
[شهروند] وزیر آموزش ‌و پرورش از برچیده‌شدن مدارس خشت و گلی کشور تا پایان ‌سال جاری خبر داد. محسن حاجی میرزایی در توضیح بیشتر گفت: «در تمام کشور مدارس خشت و گلی در حال حاضر جمع‌آوری شده و تنها در سیستان‌وبلوچستان تعدادی از این مدارس باقی مانده است که در اوایل اسفند جشن برچیده‌شدن این مدارس را برگزار خواهیم کرد.» به گزارش ایسنا، او درباره مهارت‌آموزی دانش‌آموزان هم توضیح داد که «35‌درصد دانش‌آموزان در بخش کاردانش و فنی‌وحرفه‌ای مشغول تحصیل هستند و در هدف‌گذاری و برنامه‌ای که پیش رو داریم مقرر شده این میزان به ۵۰‌درصد افزایش پیدا کند. ۵۰‌درصد مابقی نیز حتما باید در دوره‌های تحصیلی یک مهارت را کسب کنند.»


سیستان‌وبلوچستان با گذشت 20 روز از سیل همچنان آب شرب ندارد
[شهروند]  با گذشت بیش از 20 روز از حادثه سیل و پرشدن سدها، اهالی همچنان با مشکل کمبود آب شرب مواجه هستند. این را نماینده مردم سیستان‌وبلوچستان در شورای عالی استان‌ها اعلام کرد. امیر حمزه قادری، نماینده مردم سیستان‌وبلوچستان در شورای عالی استان‌ها، درباره آخرین اقدامات صورت‌گرفته در سیل اخیر توضیح داد: «مشکلات زیرساختی در استان سیستان‌وبلوچستان همچنان پابرجاست، مردم این استان 20‌سال به دنبال باران بودند و دعا می‌کردند که باران ببارد و از این سیل زیاد ناراحت نشدند، اگر چه کشاورزی و سرمایه قوم بلوچ که دام است از بین رفت و هکتارها زمین و باغ‌های موز نابود شد ولی ما بابت این بارش‌های الهی خدا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شکر می‌کنیم. اگر زیرساخت‌ها آماده نباشد، قطعا این فاجعه مجددا اتفاق می‌افتد.» به گفته او، در حال حاضر بیش از 20 روز از وقوع سیل در استان سیستان‌وبلوچستان می‌گذرد و مردم مشکل آب شرب دارند، از سوی دیگر سدهای پیشین و سیدان کاملا پر شده‌اند و 117‌میلیون مترمکعب آب فقط در سد پیشین وجود دارد.


طرحی ویژه برای برخورد با دستفروشان
[شهروند]  رئیس‌پلیس پایتخت از اجرای طرحی ویژه برای برخورد با دستفروشان در معبر خبر داد و گفت که این افراد باید در محل‌هایی که از سوی شهرداری در نظر گرفته شده است، فعالیت کنند. حسین رحیمی درباره اینکه آیا پلیس با فعالیت دستفروشان در روزهای پایانی ‌سال برخورد خواهد کرد، به ایسنا گفت: «با احترام به دستفروشان باید اعلام کنم که خیابان متعلق به همه مردم است و ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که عده‌ای در محل تردد عابران پیاده، خودروها و مردم بساط پهن کنند؛ چرا که این موضوع سبب ایجاد گره‌های ترافیکی و همچنین ایجاد ناامنی در این مناطق می‌شود و موجبات نارضایتی مردم را نیز به دنبال دارد.» او ادامه داد: «ما به شهرداری گفتیم بیایید در هماهنگی با یکدیگر طرح ساماندهی دستفروشان را آغاز کنیم و اتفاقا همین چند روز پیش هم آخرین جلسه آن را با مسئولان شهرداری برگزار کردیم و تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ شده است.»


هشدار به توسعه غیرقانونی دانشگاه علامه طباطبایی
[شهروند] عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران نسبت به خرید املاک پیرامون دانشگاه علامه طباطبایی و تغییر کاربری مسکونی به اداری هشدار داد و آن را غیرقانونی خواند. زهرا نژادبهرام با اشاره به اقدامات اخیر دانشگاه علامه طباطبایی در منطقه ۲۲ و جلسه اخیرش با رئیس این دانشگاه، به ایسنا گفت: «دانشگاه علامه طباطبایی مدتی است که به خرید املاک مربوط به دهکده المپیک اقدام می‌کند و تاکنون نیز موفق شده است که سه بلوک مسکونی را خریداری و با تغییر کاربری آنها را به اداری تبدیل کند.» به گفته او، دانشگاه در برخی بلوک‌های دیگر واحدهایی را خریده و حتی با فنس‌کشی معابر اطراف بلوک‌ها در اختیار دانشگاه قرار گرفته است. در شرق دانشگاه علامه طباطبایی، حدود ۴۰ بلوک مسکونی وجود دارد که قبل از انقلاب برای بازی‌های آسیایی ساخته شده و در این مدت هم به کارکنان تربیت بدنی واگذار شده بود؛ حالا اما دانشگاه اقدام به خرید این واحدهای مسکونی کرده است.


تعداد بازدید :  171