شماره ۱۹۰۷ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۰ بهمن
صفحه را ببند
مکث

۱۰ گردشگر گمشده در کویر یزد پیدا شدند
۱۰نفر از گردشگران به دلیل ناآشنابودن با منطقه و تاریکی هوا در بیابان‌های اطراف کمپ «باران» گم شده بودند که با تلاش اعضای تیم واکنش سریع هلال‌احمر استان یزد، پیدا و به کمپ باران منتقل شدند.ساعت ۲۱ و ۱۵دقیقه جمعه ۱۸ بهمن‌ماه گم‌شدن اعضای  خانواده در بیابان‌های اطراف کمپ باران در کویرهای استان یزد به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر اعلام و بلافاصله یک تیم پنج‌نفره واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر برای پیداکردن اعضای این سه خانواده به محل اعزام شد.۱۰نفر از گردشگران به دلیل ناآشنابودن با منطقه و تاریکی هوا در بیابان‌های اطراف کمپ باران گم شده بودند که با تلاش اعضای تیم واکنش سریع هلال‌احمر استان یزد، پیدا و به کمپ باران منتقل شدند.


بخشش یک اعدامی پای چوبه دار
فرد محکوم به قصاص پس از پنج‌سال توسط اولیای‌دم در تاکستان بخشیده شد. قاتلی که با بروز اختلاف خانوادگی همسر خود را به قتل رسانده بود، با تلاش قاضی دادگستری شهرستان تاکستان با رضایت اولیای‌دم بخشیده شد. اختلاف خانوادگی میان یک زوج جوان سبب بروز این حادثه شد.در پی آتش‌سوزی یک خانه مسکونی در تاکستان در شهریورماه ‌سال۹۳ مأموران با جسد بی‌جان زنی جوان روبه‌رو شدند که پزشکی قانونی دلیل مرگ را انسداد راه‌های تنفسی او اعلام کرد. در این میان مأموران با بررسی‌های تکمیلی بر این باور بودند که قاتل برای اینکه مسیر تحقیقات را منحرف کند، منزل مسکونی را به آتش کشیده است. پس از بررسی‌های کارشناسانه مشخص شد قاتل، شوهر مقتول است که بلافاصله دستگیر و به زندان هدایت شد. پس از تحقیقات دقیق قضائی قاتل محکوم به قصاص نفس شد و رأی صادره در دیوان‌عالی کشور نیز ابرام و تأیید شد.قبل از اجرای حکم، قاضی پرونده جهت اخذ رضایت، اقدام به برگزاری جلسات متعدد با اولیای‌دم متوفی و بستگان محکوم علیه کرد که پس از تشکیل جلسات متعدد و ساعت‌ها گفت‌وگو، روز جمعه موفق شد رضایت اولیای‌دم را اخذ کند.


انتقام جویی در فضای مجازی‎  ‎
[شهروند] متهمی برای انتقام‌جویی از همکارش گفت‌وگو‌های او را درفضای مجازی منتشر کرد‎. یکم دی ماه امسال زنی بیست‌وچهار ‏ساله ساکن حوالی محله فرحزاد با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای «ناحیه 31 تهران» به پلیس فتا ‏مراجعه و اظهار کرد یکی از همکارانش چت‌های او را با فرد دیگری  اسکرین شات و در شبکه اجتماعی تلگرام منتشر کرده ‏است و این موضوع موجب برهم خوردن آرامشش شده است‎.تیمی از کارآگاهان بررسی موضوع را برعهده گرفتند و با تأیید اظهارات شاکی، متهم که مردی سی‌ساله بود در پنجم دی ماه با دستور ‏قضائی به پلیس فتا احضار شد‎.متهم در بازجویی‌های پلیسی اظهار داشت، شاکی خودش در ابتدا به من پیام داد و درخواست دوستی کرد، ولی من قبول نکردم. ‏پس از مدتی متوجه شدم که شاکی با شایعه پراکنی در بین همکارانم مبنی بر ارسال چت به ایشان، باعث شد کارم را از دست ‏بدهم. به‌دلیل اینکه می‌خواستم از خودم دفاع کنم، اسکرین‌شات‌های چت‌های بین خودم و شاکی را منتشر کردم‎.رئیس پلیس فتا پایتخت با اعلام این خبر گفت: «هنجارسازی مثبت یکی از اصولی است که در هر تکنولوژی نوظهور باید رعایت ‏شود. »

درگیری و تیراندازی در عروسی ‏
در جریان اختلاف و درگیری در یک عروسی بین خانواده‌های عروس و داماد، چهار مرد مصدوم شدند که برای درمان به بیمارستان ‏کارون شهرستان گتوند  منتقل شدند‎. در این درگیری تیراندازی صورت نگرفت و نیروی انتظامی برای متفرق کردن این افراد اقدام ‏به تیراندازی هوایی کرد‎. ‎اکنون ۹ نفر از عاملان درگیری دستگیر شدند و در بازداشتگاه هستند‎. ‎این افراد با چوب و سنگ با هم ‏درگیر شده بودند که برای ادامه مراحل قانونی به دادگاه معرفی می‌شوند‎.


تعداد بازدید :  179