شماره ۱۹۰۷ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۰ بهمن
صفحه را ببند
ذره‌بین

پایان دزدی‌های خیّر فریبکار از 30 زن
[شهروند] خیّر فریبکاری که از 30 زن میانسال طلا سرقت کرده بود، دستگیر شد. چندی قبل زن میانسالی با حضور در کلانتری 161 ابوذر از سرقت طلاهایش از سوی مردی فریبکار خبر داد و تیمی از مأموران تجسس کلانتری برای تحقیقات ویژه وارد عمل شدند.
مأموران در تحقیقات از زن میانسال پی بردند که مرد جوانی سوار بر خودرو به سراغ زنان میانسال و محجبه رفته و با نشان‌دادن چند لباس نو داخل یک کیسه و یک دسته تراول چک 50‌هزار تومانی ادعا می‌کرده که حاجتش ادا شده و نذری که کرده را می‌خواهد به چند مستحق بدهد و با چرب‌زبانی و اینکه این زنان افراد نیازمندی را می‌شناسند، تصمیم به دادن لباس‌ها و پول به زنان می‌کند. تیم پلیس در ادامه پی برد که مرد فریبکار در آخرین لحظه به بهانه اینکه یک انگشتر طلا برای همسرش خریده و بعد از آن متوجه شده که انگشتر بدل است، از طعمه‌هایش که انگشتر طلا در دست داشتند، می‌خواهد کد داخل انگشتر آنها را بررسی کند که دیگر سرش کلاه نرود و زنان میانسال که به رفتار این خیّر فریبکار اعتماد کرده بودند انگشترشان را در اختیار مرد جوان که داخل خودرو بوده می‌گذارند و این مرد بعد از دیدن انگشتر، انگشتر را داخل کیسه لباس‌ها انداخته و کیسه را تحویل زنان می‌دهد. در بررسی‌ها مشخص شد که مرد فریبکار پایین کیسه لباس‌ها را از قبل سوراخ کرده و زمانی که انگشتر را داخل کیسه می‌انداخت، انگشتر به کف خودرویش می‌افتاد و زنان با اطمینان از اینکه انگشتر داخل کیسه لباس‌هاست وقتی به خانه می‌رفتند متوجه به سرقت رفتن طلاهایشان می‌شدند. مأموران در این مرحله به محل سرقت طلا این زن میانسال رفته و در تحقیقات میدانی شماره پلاک خودروی این مرد را به دست آوردند و وقتی به سراغ صاحب خودرو رفتند، مشخص شد که او خودرویش را به مرد دیگری فروخته و وکالت کاری برای تعویض پلاک خودرویش را به او داده است. مأموران با توجه به اینکه متهم برای تعویض پلاک به مرکز تعویض پلاک خودرو می‌رود، چند روزی در این مرکز به کمین نشستند تا اینکه متهم را که سوار بر خودرویش برای تعویض پلاک وارد پارکینگ شده‌ بود، دستگیر کردند. متهم پس از دستگیری ادعا کرد که در کار خرید و فروش خودرو است و در مدت زمانی که برای تعویض پلاک خودروها از فروشندگان وکالت داشته به سراغ سوژه‌هایش رفته و با نقشه‌‌پردازی اقدام به سرقت انگشترهای طلا می‌کرده و پس از تعویض پلاک سرنخ پلیسی را از بین می‌برده است. سرهنگ شمسایی‌فر، رئیس کلانتری 161 ابوذر در خصوص اعترافات این سارق که از 30 زن میانسال سرقت طلا کرده است، گفت: «متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شده است و تحقیقات تکمیلی برای کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.»  


دستگیری 2 جیب‌بر 40 ساله در متروی تهران  
[شهروند]  دو جیب‌بر حرفه‌ای چهل‌ساله که 40 سرقت در کارنامه خود ثبت کرده بودند در متروی پایتخت دستگیر شدند. صبح روز  جمعه مأموران پلیس مترو در حال گشت‌زنی در ایستگاه 15خرداد روی سکوی مسافربری بودند که به دو مرد حدودا چهل‌ساله که مشغول رد و بدل گوشی تلفن همراه بودند، مشکوک شدند.
مأموران مشاهده کردند که یکی از این دو نفر در بین مسافران حضور پیدا کرده و همراه مسافران سوار بر قطار مترو شده و قبل از اینکه درهای قطار بسته شود، یک تلفن همراه را از بین در هنگام بسته‌شدن تحویل نفر دوم می‌دهد و خود فرد با قطار به ایستگاه بعد می‌رود. مأموران در حالی ‌که متهمان را زیر نظر داشتند و برای دومین جیب‌‌بری آماده می‌شدند، وارد عمل شده و موفق به دستگیری هر دو متهم شدند و طعمه دزدان را نیز که در صحنه حضور داشت از مترو پیاده کردند. در بازرسی از متهمان چهار گوشی سرقتی کشف شد که گوشی موبایل یکی از طعمه‌ها که از قطار مترو پیاده شده بود نیز به او تحویل داده شد. در تحقیقات از هر دو متهم مشخص شد که آنها در مدت‌زمان کوتاهی بیش از 40 فقره سرقت انجام داده‌اند. رئیس‌پلیس مترو تهران با اعلام این خبر گفت: «با توجه به فرارسیدن ایام پایانی ‌سال و اشتیاق شهروندان برای خرید شب عید و استفاده از مترو برای تسهیل در عبور و مرور به شهروندان توصیه می‌کنم بیشتر مراقب اموال همراه‌شان باشند و از به همراه داشتن پول نقد خودداری کنند.»


تعداد بازدید :  250