شماره ۱۹۰۷ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۰ بهمن
صفحه را ببند
خداحافظی فرامرز قریبیان از سینما

[شهروند] دیروز فرامرز قریبیان اعلام کرد از دنیای سینما خداحافظی می‌کند.
قریبیان که با فیلم «خروج» در جشنواره امسال حاضر است، درباره این فیلم گفت: «نقش‌های معترض را خیلی دوست دارم، چون خودم هم کلا معترض هستم. از خاک شروع کنیم که اعتراض به ارباب بود تا گوزن‌ها که اعتراض به حکومت بود.» او در ادامه به نقش‌های بعد از انقلابش نیز اشاره کرد: «نخستین فیلم بعد از انقلاب که بازی کردم، «سفیر» اعتراض به قدرتمندان بود، «سناتور» هم نقش معترضی بود. حالا هم به «خروج» رسیدیم که بهترین‌شان است.»
فرامرز قریبیان درباره خداحافظی از سینما با فیلم «خروج»‌ گفت: «من بعد از فیلم گناهکاران در جشنواره شرکت نکردم. من در هفت سال اخیر هیچ فیلمنامه‌ای را قبول نکردم. دلم می‌خواست با یک فیلمنامه خاص کارم را خاتمه دهم. این آخرین فیلم من است و می‌خواهم از سینما خداحافظی کنم.»
حاتمی‌کیا در واکنش به خداحافظی فرامرز قریبیان از سینما گفت: «فاصله گرفتن قهرآمیز آقای قریبیان از سینما غم‌انگیز است. امیدوارم ایشان این حرف را خیلی جدی نزده باشند، زیرا حضور او برای جوانان درس است و می‌تواند نکات و راه‌های جدید به آنها نشان دهد.»
قریبیان در بخشی از این جشنواره درباره دوره‌ای که داور جشنواره بود، گفت: «در زمان عصبانی نیستم جزو داوران بودم و جایزه بازیگری برای نوید محمدزاده بود و پایش ایستادم و این قضیه را به مطبوعات آوردم.»


تعداد بازدید :  256