شماره ۱۹۰۷ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۰ بهمن
صفحه را ببند
دیالوگ

همایون اسعدیان:«اینکه بگوییم برادران محمودی که اهل افغانستان هستند چرا در ایران فیلمسازی می‌کنند، نژادپرستانه است و در ‏شأن مردم مهربان سرزمین ما نیست‎. اینکه چرا آنها در فیلم‌شان ایرانی‌ها را آدم‌های بدی نشان داده‌اند، دیگر از آن حرف‌هاست. ‏جای تعجب است که بسیاری از فیلم‌هایی که خودمان می‌سازیم، مورد نقد تلخی و سیاه نمایی قرار می‌گیرد و آدم‌ها را بد نشان ‏می‌دهند؛ آیا حق داریم خودمان همه را بد نشان دهیم اما کسی که کمی از ما فاصله دارد حق اعتراض نداشته باشد. آیا رگه‌های ‏نژادپرستی در این نوع گفتارها نمایان نمی‌شود؟ خود ما وقتی در خارج از کشور درباره مهاجرت فیلم می‌سازیم حق مطرح کردن ‏این موضوعات را داریم اما منتقد دیگران هستیم‎.»

 محمدحسین مهدویان: «فضای جامعه ما به شدت سیاسی است و همه چیز ذیل تقسیم‌بندی‌های سیاسی تعریف می‌شود، درواقع فکر ‏می‌کردم با فیلم ساختن می‌شود مقداری از این موضوع فرار کرد، ولی نمی‌شود و دست‌کم در این وضع که الان دارم حس می‌کنم ‏تصمیم به ساختن فیلم‌هایی مستقیما با موضوعات سیاسی، خودش به مانع بزرگی برای درک آن فیلم  تبدیل می‌شود. به همین دلیل ‏تصمیم گرفتم فعلا فیلم‌هایی که موضوع سیاسی دارد را نسازم و مستقیما درگیر این مسائل نشوم‎.»

 حمیدرضا محمدی، بازیگر فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰»:   «من از‌سال 80 در تئاتر بازی می‌کنم و سابقه بازی در آثار ‏سینمایی کوتاه را نیز داشته‌ام، اما آبادان یازده ۶۰، نخستین تجربه جدی من محسوب می‌شود. من بازیگری هستم که بیش از هر ‏چیز فیلمنامه برایم اهمیت دارد، «آبادان یازده ۶۰» فارغ از مضمون روایتی بسیار تازه در سینمای دفاع مقدس محسوب می‌شود‎. ‏ آثار زیادی در جشنواره فیلم فجر هستند که بسیاری از آنها هنوز اکران نشده‌اند، اما بسیار امیدوارم که برای بازی در ‏فیلم «آبان یازده ۶۰» نامزد دریافت سیمرغ شوم.»


تعداد بازدید :  234