شماره ۱۹۰۷ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۰ بهمن
صفحه را ببند
میز خبر

رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران خبر داد: اوج شهرفروشی در تهران بین سال‌های ۸۸ تا ۹۲
[شهروند] رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران آمار صدور پروانه بین سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۸ را منتشر کرد. غلامحسین محمدی در صفحه توییتر خود آمار فروش تراکم در شهر تهران را در بین سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۸ منتشر کرد. در این توییت آمده است: «در حرکتی هماهنگ امروز تلاش شد واقعیتی کتمان‌ناپذیر وارونه‌نمایی شود. لذا جدول و نمودار صدور پروانه ساختمان طی سال‌های گذشته به‌ویژه ۸۸ تا ۹۲ را منتشر می‌کنم. ۲۵درصد کل خانه‌های تهران و رکورد شهرفروشی در این بازه ثبت شده است.»


فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست استان گیلان اعلام کرد: گسترش آتش‌سوزی جنگل‌‌ها در رودبار و سیاهکل
[شهروند] فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست استان گیلان درباره آتش‌سوزی جنگل‌های استان می‌گوید که آتش در شهرستان سیاهکل و رودبار گسترش یافته است.محمد قربانی در این‌باره گفت: «آتش‌سوزی‌ها در سطح جنگل‌های استان گیلان ادامه دارد. هم‌اکنون آتش در شهرستان سیاهکل و رودبار گسترش یافته است. تمام نیروها در عرصه حضور دارند و درحال اطفای حریقند.» او ادامه داد: «این آتش در منطقه رودبار عمق یافته  است و به تعدادی از درختان آسیب‌ زده است. البته هنوز آمار دقیقی از خسارات نداریم و باید منتظر اطفای آتش بمانیم. آتش تحت کنترل است، در حالی ‌که گمان می‌کردیم به‌سختی بتوانیم آتش را کنترل کنیم. خوشبختانه پیش‌بینی وضع هوا برای فردا بارانی است که امیدوارمان می‌کند تا آتش به کلی اطفاء شود.» او گفت: «برای هر کیلومتر مربعی هم اگر بخواهیم نیرو مستقر کنیم ۶۰۰‌هزار نیرو لازم است. اگر نیروهای ما نبودند، وسعت آتش به مراتب گسترده‌تر بود. هم‌اکنون هم آتش در بسیاری مناطق کنترل شده است، تنها در مناطق صعب‌العبور اطفای آتش سخت است.»


وزیرآموزش‌وپرورش: به دانشجومعلمان «عیدی» پرداخت می‌شود
[شهروند] وزیر آموزش‌وپرورش از پرداخت «عیدی» به دانشجو‌معلمان خبر داد. محسن حاجی میرزایی با اشاره به ماده ۶ قانون مستخدمین خدمت به وزارت آموزش‌وپرورش گفت:     «دانشجویان متعهد خدمت در آموزش‌وپرورش به نسبت مدت تحصیل تمام‌وقت در ‌سال ۱۳۹۸، از پاداش آخر ‌سال «عیدی» بهره‌مند خواهند شد.»
علی الهیار، معاون برنامه‌ریزی و توسعه وزیر آموزش‌وپرورش، هم جزئیات پرداخت عیدی به دانشجومعلمان را اعلام کرد. او در این‌باره گفت: «آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک دستگاه اجرایی در مقام تفسیر قانون نیست و ما ملزم به اجرای قوانینی هستیم که به تصویب مراجع ذی‌ربط ازجمله دولت، مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش‌وپرورش رسیده است.» او ادامه داد: «پرداخت عیدی به دانشجومعلمان براساس مصوبه هیأت وزیران است که هر ساله ابلاغ می‌شود و میزان پرداخت در آن به ‌طور شفاف توضیح داده می‌شود. در این مصوبه شرط پرداخت عیدی به کارکنان دولت، اشتغال به خدمت تمام‌وقت است و دانشجومعلمان در وزارت آموزش‌وپرورش اشتغال به تحصیل‌ دارند و اشتغال به کار محسوب نمی‌شود و براساس این مصوبه و بدون مجوز قانونی ما نمی‌توانستیم عیدی پرداخت کنیم و بخشنامه‌ای که قبلا به استان‌ها ارسال کردیم براساس بند «1» همین مصوبه بوده است.» الهیار با بیان اینکه در مصاحبه‌های قبلی به جامعه دانشجومعلمان گفته بودم که اگر مجوز قانونی را داشته باشیم آمادگی پرداخت را داریم، گفت:  «این موضوع مطرح و پیگیری شد تا اینکه در نامه‌ای که به وزارت آموزش‌وپرورش داده شد، دانشجومعلمان را مشمول و مصداق بند «۱» مصوبه هیأت وزیران دانست و پرداخت عیدی به آنان را جایز دانست که برای ما حجت است و در حال حاضر همکاران نحوه انجام کار را برنامه‌ریزی می‌کنند. به دانشجومعلمان مانند سایر کارکنان و به نسبت اشتغال به تحصیلی که دارند، عیدی پرداخت خواهد شد.» به گفته او، ۷۰‌هزار دانشجومعلم مشمول دریافت عیدی‌اند که ۴۵‌هزار نفر از آنان تمام‌وقت هستند و عیدی کامل دریافت خواهند کرد.


تعداد بازدید :  231