شماره ۱۹۰۸ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۱ بهمن
صفحه را ببند
فیلم «شین» خارج از جشنواره در سینمای رسانه اکران شد
شب گرد و خاک شهاب حسینی

[شهروند] فیلم «شین» به کارگردانی میثم کزازی که شهاب حسینی به تازگی تهیه‌کنندگی‌اش را قبول کرده است، شنبه‌شب در سانس پایانی سینمای رسانه و همزمان با پخش مستندهای جشنواره اکران شد و اگرچه این فیلم خارج از جشنواره بود اما بعد از آن نشست خبری هم برگزار شد. شهاب حسینی همان ابتدا، درباره سینما و حاشیه‌ حرف‌هایش برای جشنواره فیلم فجر صحبت کرد و حتی کنایه‌هایی را هم علیه تحریم‌کنندگان جشنواره مطرح کرد.
 او به صراحت گفت که این نشست چندان برای فیلم «شین» نیست و او آمده تا پس از مدتی که فقط حرف یا به قول خودش فحش‌ خورده، حرف‌هایش را بگوید. حسینی از مردم و در واقع مخاطبانش گله کرد که وقتی برایشان «فسفر سوزانده تا چند خط ادبی و با توسل به اشعاری از حافظ و سعدی بنویسد» چیزی جز فحش نثارش نکردند: «دیگر تعارف بین من و مخاطبم از بین رفته و حالا من لزومی نمی‌بینم که فراتر از توانم تواضع کنم. من دو‌سال به کشورهای مختلف سفر کردم که برای کشورم کار فرهنگی انجام دهم. در همین سفرها، دیدارهایی با رابرت دنیرو داشتم و صحبتم این بوده است که قصه‌های ایرانی قابلیت تبدیل‌شدن به قصه‌های جهانی را دارد.»
 او در بخش دیگری از حرف‌هایش در نقد حرف‌های مسعود کیمیایی گفت که کارگردان پیشکسوتی که در این چند‌سال مخاطبان دیگر رغبت چندانی به کارهایش ندارند، جشنواره را تحریم و روغن ریخته را نذر امامزاده کرده است. شهاب حسینی البته به صحبت‌ها و انتقادات حاتمی‌کیا درباره خارج‌کردن فیلم «خروج» از فهرست آرای مردمی با نظر دولت گفت که این مسأله صحت ندارد و دولت با پذیرش انتقادها، خواهان خارج‌شدن فیلمی از جشنواره برای این‌گونه دلایل نبوده است.
 او البته در مقابل سوالات خبرنگاران درباره جشنواره فیلم «کن» و اینکه چرا همان‌جا جایزه‌اش را به امام زمان(عج) تقدیم نکرده و این موضوع را در تهران اعلام کرده است، عصبانی شد. او با گله‌مندی از همکارانش که تا لحظات آخر اعلام جایزه در جشنواره کن این موضوع را به او نگفته‌اند اعلام کرد، اگر خبر داشت حتما با آمادگی بیشتری روی صحنه می‌رفت.


تعداد بازدید :  342