شماره ۱۹۰۸ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۱ بهمن
صفحه را ببند
مکث

انفجاز گاز در مهاباد چهار نفر را راهی بیمارستان کرد
انفجار گاز در  خانه مسکونی یکی از محله‌های شهرستان مهاباد  چهار نفر را مصدوم و راهی بیمارستان کرد.
این حادثه شامگاه شنبه  در خانه‌ای دو طبقه واقع در منطقه «تپه قاضی» در خیابان کشاورز این شهرستان اتفاق افتاد و مأموران آتش‌نشانی بلافاصله پس از مطلع‌شدن به محل اعزام شدند.
به علت شدت انفجار در این حادثه چهار نفر از اعضای یک خانواده به بیمارستان امام خمینی(ره) منتقل شدند، ولی با توجه به وخیم‌بودن حال آنان دو نفر به مرکز استان اعزام شدند. براساس شواهد موجود در محل حادثه، انفجار بر اثر نشت گاز و جرقه در داخل خانه به وقوع پیوست.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مهاباد اظهار داشت: «بخش زیادی از خانه در این انفجار تخریب و بر اثر موج انفجار، برخی از شیشه‌های خانه‌های مجاور محل حادثه نیز شکسته شد. کارشناسان آتش‌نشانی و اداره گاز درحال بررسی علت نشت گاز در محل وقوع حادثه هستند.»


مرگ عجیب یک آدم‌ربا در زندان رجایی‌شهر
دوربین‌های مداربسته زندان رجایی‌شهر کرج علت فوت یک زندانی را مشخص کرد.
دوازدهم بهمن ماه یک زندانی که به جرم آدم‌ربایی و سرقت  همراه با  آزار به هفت‌سال حبس محکوم شده بود و از بهمن ماه‌ سال 93 تحمل حبس می‌کرد، به علت شتاب در راه رفتن به سوی هواخوری، تعادلش را از دست داد و با شدت به زمین خورد.
با اعزام فوری این زندانی به بیمارستان زندان و معاینه پزشک اورژانس مشخص شد او در همان لحظات اولیه بر اثر شدت ضربه به سر جان خود را از دست داده است.
با اعلام خبر فوت این زندانی به بازپرس کشیک قتل، او بلافاصله در زندان حضور یافت و ضمن بررسی صحنه حادثه، کنترل دقیق دوربین‌های مداربسته، اخذ اظهارات زندانیان دیگر و نظریه پزشک اورژانس، دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی را صادر کرد.
پزشکی قانونی با تأیید علت مرگ، جسد قربانی برای امور تدفین را تحویل خانواده‌اش داد. لوح فشرده لحظات بروز این حادثه در اختیار مقامات قضائی قرار دارد.


دستگیری کلاهبردار میلیاردی در سمیرم ‏
کلاهبرداری که 6‌میلیارد ریال از 14 شهروند کلاهبرداری کرده و متواری شده بود، در شهرستان سمیرم ‏دستگیر شد‎. متهم با فریب دادن برخی شهروندان و به‌دست آوردن اعتماد آنان و ارایه چک‌های بلامحل ‏اموالی را خریداری کرده و متواری شده بود. او تنها  در یک پرونده 3‌میلیارد و 200‌میلیون ریال از ‏شهروندی کلاهبرداری کرده بود‎.
این تبهکار  که از کلاهبرداران حرفه‌ای بود  مرتب درحال تغییر مکان و تغییر ظاهر بود که کشف ‏مخفیگاه او بسیار سخت بود‎. سرانجام ماموران پلیس امنیت عمومی و کارآگاهان سختکوش آگاهی ‏شهرستان سمیرم آخرین مخفیگاه متهم را شناسایی و در تاریکی شب او را دستگیر کردند‎.
فرد دستگیر شده تاکنون به 6‌میلیارد ریال کلاهبرداری از 14شهروند اعتراف کرده و پرونده او برای ‏روشن شدن دیگر ابعاد مفتوح است‎.


کشف کلاهبرداری به شیوه ویزای خانوادگی در بابلسر
مردی به بهانه تهیه ویزای خانوادگی در شهرستان بابلسر 4‌میلیارد ریال کلاهبرداری کرد. در پی ‏اطلاع قضائی به پلیس آگاهی بابلسر مبنی بر کلاهبرداری از فردی به بهانه تهیه ویزا و اقامت در یکی ‏از کشور‌های خارجی، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی  قرار گرفت‎.کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی بابلسر با انجام اقدامات اطلاعاتی و ‏بررسی‌های همه‌جانبه متهم را که از محل متواری شده بود، شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر ‏کردند.متهم در تحقیقات و بازجویی‌های انجام شده در مجموع به چهارکلاهبرداری از شهروندان جمعا به مبلغ ۴‏میلیارد ریال به بهانه تهیه ویزا و اقامت در یکی از کشور‌های خارجی برای مالباختگان اعتراف کرد‎.


تعداد بازدید :  246