شماره ۱۹۰۸ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۱ بهمن
صفحه را ببند
ذره‌بین

پایان گروگانگیری یک میلیاردی در هامون
با تلاش و پیگیری کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان‌ هامون سرکرده باند گروگان‌گیری یک‌میلیارد ریالی در اقدامی ضربتی دستگیر شد. اسفندماه ‌سال 92 گزارش یک گروگان‌گیری در شهرستان «زابل» به پلیس آگاهی گزارش شد و بلافاصله تیم‌هایی از پلیس آگاهی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.با حضور عوامل انتظامی در محل حادثه مشخص شد مردی پنجاه‌ساله پس از اخاذی یک‌میلیارد و 50‌میلیون ریالی گروگان‌گیران از خانواده‌اش بعد از 12 روز اسارت در محدوده بیمارستان امیرالمومنین(ع) رها شده است.در بررسی اظهارات گروگان مشخص شد این فرد با وانت نیسان در محور «سبزوار-رودان» در تردد بود که پنج سرنشین سواری زانتیا سد راه او شدند. آنها با استفاده از اسپری فلفل و تهدید سلاح کلت او را گروگان گرفتند و پس از انتقال به یکی از روستاهای حوزه استحفاظی شهرستان «هامون» با خانواده‌اش تماس گرفتند و با تهدید به کشتن او مبلغ یک‌میلیارد و 50‌میلیون ریال مطالبه و پس از اخاذی این مرد را با چشمان بسته در شهر «زابل» رها کردند. کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم جنایی پلیس با توجه به اظهارات شاکی پرونده و سرنخ‌های موجود سرکرده باند گروگان‌گیری را شناسایی و تحقیقات خود را برای دستگیری او آغاز کردند.با توجه به متواری‌بودن متهم در شهرهای مختلف کشور عملیات دستگیری او به کندی پیش می‌رفت تا اینکه اطلاعاتی درخصوص بازگشتش به شهرستان «هامون» به دست آمد و تیم‌های عملیات ویژه پلیس آگاهی بلافاصله برای دستگیری او وارد عمل شدند.پس از 10 شبانه‌روز تحقیقات میدانی گسترده سرانجام متهم را که با یک دستگاه سواری زانتیا در محور «زابل-لوتک» در تردد بود، در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.متهم که در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود، پس از مواجهه با ادله پلیسی و مستندات کشف‌شده به بزه انتسابی اعتراف کرد و مشخص شد که این فرد با برادر خانم شاکی دارای اختلافات مالی بوده است. متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شد.


سرقت با چراغ گردان‎  ‎
[شهروند] سه سارق زورگیر با پرسه زنی در خیابان‌ها و معرفی خود به‌عنوان پلیس، از طعمه‌هایشان  سرقت می‌کردند‎.
مردی با مراجعه به کلانتری 137 نصر، شكایتی با عنوان سرقت تحت پوشش مامور طرح کرد و پس از ثبت شكایت اولیه، ‏پرونده برای رسیدگی تخصصی و شناسایی متهمان پرونده در اختیار كارآگاهان پایگاه یكم پلیس آگاهی قرار گرفت.
‏ شاكی پس از حضور در پایگاه یكم پلیس آگاهی اظهار داشت، ساعت21 یکم دی ماه امسال با خودرو پرایدم در خیابان ستارخان ‏بودم که راننده و سرنشین یک خودرو پژو 206 در حالی که چراغ ال‌ای‌دی پلیس روی خودرو آنها نصب بود راه مرا مسدود و ‏خود را پلیس معرفی کردند و با نشان دادن سلاح کمری  به بهانه ارتباط نامشروع با زنی که در خودروام بود، دو نفر از آنها سوار ‏خودرو من شدند و در بین مسیر من را  بازرسی کردند  و همه  مدارک و پول همراهم را گرفتند؛ همچنین  با گرفتن رمز ‏عابربانک و انتقال مبلغ 500‌هزار تومان از حسابم به حساب خود درنهایت مرا در بین راه با تهدید و ارعاب رها کرده و متواری ‏شدند‎.
تیمی از کارآگاهان تحقیقات میدانی را آغاز کردند و با تجمیع اطلاعات به‌دست آمده مشخص شد خودرو به نام زنی است ولی حساب ‏بانکی به نام متهم سابقه‌داری به نام  سامان. همین اطلاعات کافی بود تا تصاویر متهم  از بانک‌های اطلاعاتی استخراج شود‏‏. وقتی شاکی تصاویر متهم را دید، عکس سامان و برادرش به نام آرسام را به‌عنوان سارقان مسلح اموالش شناسایی و معرفی ‏کرد. کارآگاه موفق شدند پس از شناسایی مخفیگاه متهمان هر دو مامور قلابی را دستگیر کنند و در چهاردهم بهمن ماه همدست او هم به ‏نام آرمان شناسایی و دستگیر شد‎.
در بازرسی از خودرو پژو 206، تجهیزات پلیسی همچون چراغ ال‌ای‌دی پلیسی، دودستگاه بی‌سیم و یک سلاح کمری قلابی ‏کشف شد. در بازجویی به‌عمل آمده، هر سه متهم به صراحت به جرم خود اعتراف کردند.‏‎ ‎رئیس پایگاه یكم پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه هر سه متهم با دستور قضائی در اختیار پایگاه یكم پلیس آگاهی قرار دارند، گفت:  «تحقیقات پلیسی برای شناسایی سایر سرقت‌ها و شاکیان احتمالی ادامه دارد.»


تعداد بازدید :  290