شماره ۱۹۰۸ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۱ بهمن
صفحه را ببند
اختلاف‌نظر اعضای شورا برای نام‌گذاری‌های جدید معابر
خیابان اردلان، «مرتضی ممیز» شد

[شهروند] جلسه روز گذشته شورای شهر تهران شاهد درگیری لفظی بهاره آروین و حجت نظری بود. این درگیری در پی نام‌گذاری خیابان‌های پایتخت رخ داد. در ابتدای این مجادله، بهاره آروین، منشی شورای شهر گفت بهتر است به صورت یکپارچه پس از آنکه موارد مختلف تغییر نام بررسی شد، رأی‌گیری شود. اما حجت نظری در پاسخ عنوان کرد: «این روش درست نیست و باید یک به یک درباره همه پیشنهادها نظر اعضا را جویا شد.» آروین در پاسخ گفت چرا شما با هر چیزی که من می‌گویم، مخالفت می‌کنید و نظری در پاسخ گفت چرا تذکری ساده هم از طرف هیأت رئیسه شنیده نمی‌شود؟ آیا شأن هیأت رئیسه اجل از آن است که تذکر بدهیم؟
به گزارش خبرآنلاین بعد از این گفت‌وگو، مجادله بالا گرفت و در میان سکوت سایر اعضای شورای شهر، دو عضو شورا شدیدا با همدیگر برخورد کلامی داشتند. پس از آن، بهاره آروین از جا برخاست و گفت: «من استعفا می‌دهم» و قصد خروج از شورا را داشت که شهربانو امانی و زهرا نژادبهرام مانع از خروج او شدند. سرانجام پس از تلاش اعضای شورا برای کاهش تنش در صحن آنها به تغییر نام خیابان اردلان به مرتضی ممیز، کوچه رافت به شهید اسماعیل حیدری، کوچه هفتم به شهید میرزایی، استخر ویژه بانوان به اسد بیگی و همچنین نام‌گذاری سالن چندمنظوره فوتسال به نام فرشته کریمی و نام‌گذاری یک سالن دیگر به نام حشمت‌الله کهن‌دل رأی مثبت دادند.
از جمله طرح‌هایی که روز گذشته در صحن شورا به تصویب رسید. «الزام شهرداری تهران به ارایه لایحه دستورالعمل طراحی توده براساس پاکت حجمی» بود. طرحی که براساس آن قرار است کیفیت طراحی ساختمان‌ها در شهر افزایش یابد.
علی اعطا، سخنگوی شورا که این طرح را در شورا مطرح کرد، درباره جزئیات آن گفت: «این موضوع اهمیت دارد که ۶۰‌درصد از سطح زمینی که می‌توان ساخت را با چه طراحی و شکل و شمایلی بسازیم تا فضاهای بهتری در اختیار شهروندان قرار گیرد.» به گفته اعطا این طرح شامل یک ماده واحده و ۴ تبصره است و پیش‌بینی‌های لازم قانونی برای جلوگیری از تخلفات احتمالی انجام شده است: «برای این موضوع و جلوگیری از تخلف هم پیشنهاد شد ماده واحده‌ای درنظر گرفته شود تا شهرداری موظف به نظارت و پایش بیشتر ساختمان‌های درحال ساخت باشد.»

 


تعداد بازدید :  315