شماره ۱۹۰۹ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۳ بهمن
صفحه را ببند
ذره‌بین

تخریب ساختمان سه طبقه و آتش‌سوزی در مرتضی‌گرد
[شهروند] آتش‌سوزی گسترده کارگاه مبل در محله مرتضی‌گرد خسارت مالی زیادی برجای گذاشت.  سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی با اعلام خبر آتش‌سوزی گسترده در کارگاه تولیدی مبل در محله مرتضی‌گرد درباره جزئیات این حادثه گفت: «ساعت ۲ و ۵۰ دقیقه بامداد آتش‌سوزی گسترده مبل در محله مرتضی‌گرد، خیابان ولیعصر ۳۵ به سامانه ۱۲۵ اعلام شد. به سرعت آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی به همراه سه دستگاه تانکر آب و خودرو حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.»
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با بیان اینکه محل آتش‌سوزی خارج از حوزه استحفاظی آتش‌نشانی تهران بود و آتش‌نشانان تهرانی به‌عنوان نیروی کمکی به محل حادثه اعزام شده بودند، گفت: «محل حادثه را بخشداری و دهیاری مربوطه مدیریت کرد. محل حادثه ساختمانی سه طبقه بود که هر طبقه آن حدود ۷۰۰ متر وسعت داشت و به‌عنوان کارگاه تولیدی مبل و لوازم نگهداری مبل از آن استفاده می‌شد. حجم زیادی لوازم در هر سه طبقه قرار گرفته و هنگام حضور آتش‌نشانان تمام طبقات کاملا دچار حریق شده و شعله‌ور بود.» سخنگوی آتش‌نشانی تهران ادامه داد: «شدت حرارت و آتش به‌حدی بود که در همان لحظات اولیه حضور آتش‌نشانان بخش زیادی از این ساختمان دوطبقه تخریب شد، اما کسی داخل ساختمان حضور نداشت. این حادثه خسارات مالی زیادی برجای گذاشت و به دلیل نبود ساختمان در مجاورت محل حادثه آتش به ساختمان‌های دیگر نیز سرایت نکرد.»
او با بیان اینکه سرما و بارش برف کار را برای آتش‌نشانان سخت کرده بود، بیان کرد: «با این وجود آتش‌نشانان به عملیات ادامه و کار اطفای حریق را انجام دادند.»


درگیری مرگبار شرور فراری با پلیس جاسک
عامل شهادت یکی از مأموران پلیس راه جاسک در درگیری مسلحانه با مأموران نیروی انتظامی کشته شد.  مأموران انتظامی شهرستان جاسک با اقدام پیچیده اطلاعاتی از حضور شرور و قاتل متواری به هویت «م-ج» در روستای برگی از توابع شهرستان جاسک مطلع شدند و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند. مأموران با اقدام فنی و شگردهای پیچیده پلیسی مخفیگاه این شرور مسلح را در منطقه‌ای صعب‌العبور و کوهستانی که بدون هرگونه راه دسترسی به ارتباط مخابراتی، بی‌سیمی و خودرویی بود و موقعیت جغرافیایی آن شامل پستی و بلندی‌های بسیار سخت و طاقت‌فرسا بود، شناسایی و با تشکیل چند گروه کارآزموده، مخفیگاه این شرور سابقه‌دار را محاصره کردند.
فرد شرور با مشاهده مأموران اقدام به تیراندازی به سوی مأموران کرد که با توجه به هوشیاری و برتری حجم آتش پلیس، فرد شرور طی این درگیری مسلحانه کشته شد و در بازرسی مخفیگاه او یک قبضه سلاح جنگی کلاشینکف به همراه سه تیغه خشاب و ۵۲ تیر فشنگ جنگی و ۱۵ پوکه کلاشینکف کشف شد.
سردار غلامرضا جعفری، فرمانده انتظامی استان هرمزگان درباره این ماجرا گفت: «متهم سوابق متعدد کیفری نظیر ایجاد رعب و وحشت بین شهروندان، دو قتل و چهار بار تهدید به قتل در سطح شهرستان جاسک و بشاگرد، زورگیری، اخاذی، خلع سلاح پرسنل محیط‌زیست، به شهادت رساندن شهید عباس معصومی از مأموران پلیس راه جاسک و دو مرحله درگیری با مأموران پلیس آگاهی و امنیت عمومی جاسک دارد.»
شهید استوار دوم عباس معصومی گرجی روز پنجشنبه پنجم اسفندماه ‌سال ۹۵ در تیراندازی راکب موتورسیکلتی در مسیر پلیس راه میناب - جاسک شهید شد. در این رویداد، راکب یک موتورسیکلت در ۲۰ کیلومتری شهرستان جاسک به سوی مأموران پلیس راه میناب - جاسک که مشغول کنترل سرعت خودروهای عبوری بودند، تیراندازی کرد. در این تیراندازی استوار دوم عباس معصومی، راننده خودرو پلیس ‌راه میناب - جاسک به‌شدت زخمی ‌شد و بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.


تعداد بازدید :  279