شماره ۱۹۰۹ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۳ بهمن
صفحه را ببند
گزیده اخبار

همتی:  دلار ارزان می‌شود
[ایلنا] رئیس بانک مرکزی گفت: «بودن و نبودن  FATF تأثیر زیادی در اقتصاد ما ندارد و اگر همه تمرکز خود را روی FATF بگذاریم، شاید خیلی چیزها را از دست بدهیم. ما تلاش‌مان را بدون توجه به سایر مسائل انجام می‌دهیم و امیدواریم اوضاع اقتصاد بهتر شود.» عبدالناصر همتی درباره اینکه گفته می‌شود در صورت تصویب‌نشدن FATF  کشورهای خارجی دیگر مانند چین و روسیه هم با ایران همکاری نخواهند کرد، گفت: «نظر ما درباره تصویب‌شدن FATF مثبت است، اما واقعیت این است که امروزه ما بسیاری از مبادلات خارجی، پولی و مالی خود را با روش‌های غیرتحریمی انجام می‌دهیم. درحال حاضر بانک‌های مهم دنیا اصلا با ما کار نمی‌کنند. از این نظر، بودن و نبودن FATF خیلی تأثیری در اقتصاد ما ندارد.» همتی درباره اینکه گفته می‌شود دولت خودش دلار را افزایش می‌دهد، گفت: «چنین حرف‌هایی صحت‌ندارد و حرف‌های بی‌خودی است، قصد دارند تا جو روانی ایجاد کنند. قیمت دلار به‌زودی کاهش پیدا خواهد کرد.»

 

مرغ تریاکی نداریم
[مهر] نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ضمن رد استفاده از تریاک در مرغداری‌ها گفت:« هیچ‌گونه شواهدی مبنی بر استفاده از این ماده در واحدهای تولیدی وجود ندارد.» حبیب اسدالله‌نژاد گفت: «موادمخدر ممکن است به دلیل کدیینی که دارد، باعث کاهش درد در طیور و گله‌ها شوند، اما نمی‌توانند باعث ایجاد مقاومت در بدن آنها و درمان بیماری‌ها باشند.» اسدالله‌نژاد افزود: «چنین مسأله‌ای به هیچ عنوان صحت ندارد، چراکه قیمت تریاک از داروهای طیور گران‌تر است. زمانی که بیماری در طیور به اوج می‌رسد و هیچ دارویی جوابگو  نیست، مرغداران مجبور به استفاده از آنتی‌ بیوتیک فوزباک هستند که نوع خارجی این دارو  در هرکیلوگرم ۲۳۰ هزارتومان عرضه می‌شود. »


سود سهام عدالت چقدر است؟
[ایسنا] رئیس سازمان خصوصی‌سازی درمورد میزان سود سهام عدالت اعلام کرد برای کسانی که یک‌میلیون تومان سهم دارند، میزان سود ۲۰۰ تا ۲۱۰‌هزار تومان است. علیرضا صالح با اعلام این موضوع گفت: «میزان سود سهام عدالت کمی بیش از ۲۰۰‌هزار تومان برای افرادی که یک‌میلیون سهم دارند، تعیین شده است. در این راستا میزان سود افرادی که سهم‌های کوچک‌تری دارند، به تناسب کوچک می‌شود. البته میزان سود برای سهم‌های یک‌میلیون تومانی تقریبا ۲۰۳ یا ۲۰۴‌هزار تومان است. البته میزان دقیق این سود سوم اسفند مشخص می‌شود، زیرا هنوز باید مقدار دیگری سود دریافت کنیم. البته چک‌ها را دریافت کرده‌ایم، اما باید به پول تبدیل شود و احتمالا اواخر هفته آینده مشخص و سود از سوم اسفند به حساب‌ها واریز می‌شود.» رئیس سازمان خصوصی‌سازی پیش از این اعلام کرده بود که میزان سود سهام عدالت تا بیست‌ودوم بهمن مشخص و واریز از سوم اسفند آغاز می‌شود.


تعداد بازدید :  311