شماره ۱۹۱۰ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۴ بهمن
صفحه را ببند
روی خط سینما

  پیش‌بینی‌ می‌شد بازار فیلم اروپا امسال میزبان حضور رکوردشکن صنعت سینمای چین باشد، اما با توجه به افزایش بحران جهانی مرتبط با شیوع ویروس کرونا و کشته‌شدن بیش از ‌هزار نفر در چین، صنعت سینمای چین امسال و در هفتادمین جشنواره فیلم برلین غایب خواهد بود. کمپانی‌های چینی که امسال قصد حضور در بازار فیلم اروپا در جشنواره برلین را داشتند، به سبب دشواری‌های ایجادشده برای دریافت ویزا، گزینه دیگری به جز لغو سفرهای خود به آلمان نداشته‌اند.

  فیلم مستقل «چاقوها بیرون» موفق شد آمار فروشش را درنهایت تعجب به مرز ۳۰۰‌میلیون دلار برساند. این فیلم که ساخته رایان جانسون است، از نوامبر راهی سینماها شده، نامزدی اسکار را کسب کرده و ۱۵۹‌میلیون دلار در آمریکا و ۱۴۰.۹‌میلیون دلار در بازار جهانی فروخته است تا فروشش به ۲۹۹.۹‌میلیون دلار برسد.

  مارگو رابی بعد از عملکرد قابل توجه خود در «بمب خبری» و کسب نامزدی جایزه اسکار حالا درحال پیوستن به پروژه جدید دیوید اُ راسل و هم‌بازی‌شدن با کریستین بیل است. گویا فیلمنامه به قلم راسل است و تهیه‌کنندگی آن را متیو بودمن برعهده دارد که در کارنامه‌ حرفه‌ای‌اش سابقه تولید آثاری چون «جوی» و «حقه‌بازی آمریکایی» دیده می‌شود.

  فیلم‌های سینمایی «نرگس مست» در گروه فرهنگ، «بی‌وزنی» در گروه ایران، «یادم تو را فراموش» در گروه «زندگی» و «پالتو شتری» در گروه باغ کتاب، چهار فیلمی هستند که از روز چهارشنبه روی پرده سینماها رفتند.


تعداد بازدید :  262