شماره ۱۹۱۲ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۷ بهمن
صفحه را ببند
تقویم آینده تاریخ
یبوست مرغ‌ها دلیل اعتراض مردم

وحید میرزایی طـــنــزنـویــس

حقیقتا این روزها حوادث و اتفاقاتی در کشور درحال رخ دادن است که اگر درایت و مدیریت مسئولان نبود، قطعا کشور با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شد. ضمن تشکر از این تدبیر و دوراندیشی در ادامه توجه شما را به تعدادی از این وقایع و واکنش‌ مسئولان جلب می‌کنیم:  
  متاسفانه برف و بوران شدید در شمال و شمال‌غرب کشور منجر به خسارات فراوان در این مناطق شد که خوشبختانه معاون رئیس‌جمهوری به‌موقع از این مناطق بازدید کرد. برق تعداد زیادی از شهرها و روستاها قطع شد که خوشبختانه وزیر نیرو به سرعت از قطعی برق بازدید کرد. از طرفی خطوط تلفن و موبایل در این مناطق قطع شد که خوشبختانه مسئولان وزارت ارتباطات از این قطعی بازدید به عمل آوردند. راه‌های مواصلاتی شهرها و روستاها نیز در این مناطق بسته شد که از آن هم وزیر راه و شهرسازی بازدید کرد.
متأسفانه با وجود این همه بازدید مسئولان از این مناطق هنوز تعدادی از مردم از رسیدگی مسئولان به مردم گله داشتند. حال اینکه یک‌بار از خود نپرسیدند چطور این مسئولان دلسوز از پای شوفاژ خانه در این سرما این همه راه به مناطق شمال کشور رفته‌ و بازدید کرده‌اند؟ حقیقتا مردم قدرنشناسی داریم.
 با فرا رسیدن روز زن باز هم مسئولان شهرداری با اقدامی بجا مردم را سورپرایز کردند. واقعا ببینید مسئولان تا کجا را می‌بینند، حال آنکه ما مردم به زور دو قدمی خود را می‌بینیم. به گزارش شهرونگ تمامی بانوان مادر توانستند در روز مادر به‌طور رایگان از برج میلاد بازدید کنند. روابط عمومی برج میلاد شرایطی را فراهم‌کرد که بانوان مادر با در دست داشتن کارت ملی و شناسنامه از برج میلاد بازدید کنند. به دلیل اینکه مادر بودن این بانوان شرط بازدید رایگان بود، مسئولان برج میلاد از بانوان خواستند گواهی پزشکی، اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه (دوسری)، اصل و کپی شناسنامه فرزندان و همسر، دو ضامن (یکی کارمند و دیگری کاسب) و دو قطعه عکس سه در چهار همراه داشته باشند. انصافا کجای دنیا برای زنان این‌قدر ارزش قائلند که بازدید از برج میلاد را برای بانوان رایگان اعلام کنند؟
 از همه نکات مثبت مسئولان گفتیم، خوب است راجع به روحیه شفاف‌سازی آنان نیز سخن به میان آوریم. رئیس سازمان دامپزشکی گفت «‌اکثر کارخانه‌های تولید مرغ برای پروارسازی مرغ‌ها چند روز قبل از کشتار در آب آنها تریاک می‌ریزند تا یبوست بگیرند و وزن‌شان زیاد شود. اینکه مردم پس از خوردن مرغ احساس رخوت و سستی می‌کنند، به دلیل وجود تریاک در گوشت مرغ‌هاست.» اگرچه احتمالا تا الان این خبر تکذیب شده است و چند مرغ در اخبار صداوسیما خودشان به مصرف و توزیع تریاک در مرغداری اعتراف کرده‌اند، اما همین که دلیل رخوت ما ایرانی‌ها -نه همه- مشخص شد، قابل تقدیر است. همچنین به نظر می‌رسد دلیل بدخلقی و اعتراض مردم به وضع گرانی نیز ناشی از مصرف مرغ‌های یبس بوده است.

 

 


تعداد بازدید :  194