شماره ۱۹۱۲ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۷ بهمن
صفحه را ببند
مکث

قتل همسر در مرخصی از زندان
[شهروند] کارآگاهان پلیس آگاهی زندانی‌ای که هنگام مرخصی به دلیل اختلافات خانوادگی همسرش را به قتل رسانده بود،‏  شناسایی و دستگیر کردند. روزهای پایانی آذرماه امسال گزارشی از خودکشی زنی در خانه‌اش که در یکی از محله‌های شهر قرار داشت ‏به مرکز فوریت‌های پلیس 110 اعلام شد و بلافاصله تیمی از کارآگاهان پلیس برای بررسی موضوع به محل ‏اعزام شدند‎.
بررسی‌های مقدماتی صحنه نشان از خودکشی زنی بیست‌ونه‌ساله داشت که با توجه به شک کارآگاهان پلیس، ‏تحقیقاتی تخصصی برای بررسی موضوع آغاز شد. در فرآیند اقدامات کارشناسی پلیس، مشخص شد که این فرد به قتل رسیده است و کارآگاهان در بازجویی از ‏بستگان مقتول به همسر او که در زندان بود، مشکوک شدند‎. با تکمیل تحقیقات، اسناد و مدارک لازم از ارتکاب به قتل همسر مقتول به دست آمد و با هماهنگی مرجع ‏قضائی این مرد دستگیر شد. مرد دستگیر شده در بازجویی‌ها به ارتکاب قتل همسرش در دوران مرخصی از ‏زندان اعتراف و دلیل این اقدام را برخی اختلافات خانوادگی عنوان کرد‎. ‎پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و ‏برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد‎.


واژگونی آمبولانسی در مرکز تهران
یک آمبولانس به دلیل سرعت زیاد در خیابان طالقانی  واژگون شد.  حوالی ساعت ۱۰و  ۳۵  دقیقه روز شنبه  یک ‏آمبولانس متعلق به بخش خصوص درحال حرکت در مسیر خیابان طالقانی بود که قبل از پل حافظ از مسیر ‏خود منحرف و به سمت راست خودرو واژگون شد که درپی آن عوامل راهنمایی و رانندگی در محل حاضر ‏شدند‎.
‎  ‎در بررسی‌ها مشخص شد که این آمبولانس درحال حرکت به سمت  بیمارستان مسیح دانشوری بود. در این ‏آمبولانس بیماری نبود و  تنها راننده و سرنشین در آن حضور داشتند که به هیچ‌یک از آنان آسیبی ‏جدی وارد نشد‎.
رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ علت این تصادف را سرعت ‏زیاد و نداشتن توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام کرد وگفت: «عوامل راهور با مدیریت ترافیک اقدام به ‏بازگشایی مسیر کردند و درحال حاضر تردد بدون هیچ مشکلی در خیابان طالقانی درحال انجام است.»


پایان پرسه‌های دو کیف قاپ در شهر
[شهروند]دو کیف قاپ که 9 شاکی در پرونده سرقت‌هایشان دارند، بازداشت شدند.‏ بیست‌وپنجم اردیبهشت ماه‌سال جاری پرونده‌ای دایر بر سرقت تلفن همراه به شیوه قاپیدن از جانب دو ‏سارق موتورسوار از کلانتری 147 گلبرگ به پایگاه چهارم پلیس آگاهی ارسال شد که برابر تحقیقات صورت ‏گرفته مشخص شد شاکی در فلکه اول تهرانپارس درحال استفاده از تلفن همراه بوده که یک ‏موتورسیکلت آپاچی سفید رنگ به  او نزدیک می‌شود و تلفن همراهش را سرقت می‌کنند. پس از ثبت اظهارات شاکی، کارآگاهان با بررسی صحنه جرم و یکسری اقدامات پلیسی موفق می‌شوند راکب ‏موتورسیکلت را به نام مصطفی بیست‌وپنج‌ساله که از مجرمان سابقه‌دار بود، شناسایی کنند. با به دست آمدن هویت ‏یکی از سارقان کارآگاهان به دنبال شناسایی مخفیگاه او بودند که مشخص شد مصطفی هر روز برای خوردن ‏جگر به مغازه‌ای در خیابان پیروزی مراجعه می‌کند. کارآگاهان با تحت نظر قرار دادن مغازه جگرکی موفق می‌شوند در  عملیاتی غافلگیرانه مصطفی را دستگیر ‏کنند. پس از دستگیری و انتقال مصطفی به پایگاه چهارم و مواجهه با شاکی لب به اعتراف گشود وگفت: «سرقت‌ها را با همدستی یکی از دوستانم به نام جمشید نوزده‌ساله انجام داده‌ام. با موتورسیکلت در خیابان‌های شرق تهران می‌چرخیدیم و پس از انتخاب سوژه‌های خود به آنها نزدیک ‏می شدیم  و در اقدامی سریع موبایل‌شان را قاپیده و پس از دور شدن از صحنه سرقت، موبایل‌ها را با قیمت‌‏های پایین به رهگذران می‌فروختیم‎.» ‏ با به دست آمدن مشخصات همدست مصطفی کارآگاهان پاتوق جمشید واقع در پارک بسیج را شناسایی و در ‏یک اقدام ضربتی او را در بیست‌وهشتم دی ماه دستگیر کردند. با اعتراف متهمان  و تلاش کارآگاهان تعداد 9 نفر از ‏شاکیان شناسایی شدند.


تعداد بازدید :  193