شماره ۱۹۱۲ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۷ بهمن
صفحه را ببند
ذره‌بین

دسیسه سرقت  سهیلا و سمیرا ‏
سارقان  خانه  پیرمرد تنها دستگیر شدند.‎‏ دهم دی ماه‌سال جاری پرونده‌ای به دادخواهی یکی از شهروندان ‏توسط کلانتری 126 تهرانپارس به پایگاه چهارم پلیس آگاهی واصل و تحت پیگیری کارآگاهان این پایگاه قرار ‏گرفت.
شاکی پس از حضور در پایگاه چهارم عنوان داشت حدود 10روز پیش با توجه به تنهایی، کهولت سن و ناتوانی ‏در اجرای امورات شخصی خود در شبکه مجازی برای استخدام پرستار یک آگهی درج کردم. چند نفری با ‏من تماس گرفتند که به توافق نرسیدیم و درنهایت یک زن هفتم دی ماه با من  تماس گرفت و  درموارد ‏اولیه به توافق رسیدیم و قرار شد به  خانه  من مراجعه و شروع به کار کند.
شاکی در ادامه به کارآگاهان گفت: «در زمان مقرر  دو زن  به نام سهیلا و سمیرا که یکی از آنها حدود بیست‌‌‏ساله و دیگری حدود سی‌ساله بود به خانه‌ام مراجعه کردند. سهیلا خود را به‌عنوان پرستار معرفی کرد و ‏علت حضور همراه را از ایشان سوال کردم که بیان داشت دختر خاله‌اش  است و از شهرستان آمده و فردا به ‏شهرشان برمی‌گردد‎.
سهیلا با رضایت من شروع به کار کرد  و با انجام کارهایی اعتمادم را جلب  کرد. آنها پس از خوردن شام ‏در میان صحبت‌هایشان درباره محل نگهداری طلا و پول  نقد سوال‌هایی از من پرسیدند و من هم از ‏روی سادگی و بی‌خبری از هدف آنها اطلاعات را در اختیارشان قرار دادم و پس از اتمام کارهای روزانه به اتاق مخصوص پرستار رفتند و من هم در اتاقم خوابیدم. صبح که بیدار شدم، دیدم زودتر ‏از من بیدار شدند و وسایل صبحانه را آماده کرده‌اند. پس از صرف صبحانه لیوانی که داخل آن یک دمنوش ‏بود به من دادند و خودشان چای ساده خوردند که من 10 دقیقه پس از خوردن چای بی‌هوش شدم و دیگر ‏چیزی نفهمیدم. زمانی که به هوش آمدم مشاهده کردم که آن دو نفر با  یک کارتن از  خانه‌ام خارج شدند و ‏من به خیابان رفتم و دیدم که با یک پراید از محل متواری شدند‎.
کارآگاهان پس از اظهارات شاکی و بررسی محل سرقت، اقدام به بازبینی فیلم‌های ضبط شده دوربین‌‏های مداربسته کردند  و موفق شدند تصاویر سارقان و شماره پلاک خودروی پراید را استخراج کنند. با ‏استعلام پلاک خودروی پراید و پس از هماهنگی قضائی مالک خودرو در این پایگاه حاضر و در تحقیقات به ‏عمل آمده مشخص شد  راننده تاکسی اینترنتی است  و سارقان را با توجه به درخواست دریافتی به مقصد ‏خیابان دماوند برده است و هیچ اطلاعات دیگری از سارقان ندارد‎.
از شرکت مسافربری اینترنتی مربوطه درباره تمامی سفر‌های درخواستی استعلام  شد که بیشترین سفرها در ‏محدوده میدان امام حسین(ع) و خیابان‌های اطراف بود و با توجه به آدرس به دست آمده اکیپی از کارآگاهان ‏این پایگاه به موقعیت اعزام شدند و در تحقیقات میدانی به عمل آمده هر دو متهم شناسایی و در شانزدهم ‏بهمن ماه دستگیر و به پایگاه چهارم منتقل شدند.
رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ  با اعلام این خبر گفت: «متهمان در تحقیقات اولیه منکر سرقت ‏شدند، ولی با توجه به ارایه مدارک و مستندات کارآگاهان به جرم خود  اعتراف کردند. سهیلا بیان داشت ‏موضوع سرقت را با خواهرم در میان گذاشتم و نقشه سرقت را طراحی کردیم و با برنامه قبلی با شاکی تماس ‏گرفتم و به خانه او رفتیم و اموال با ارزشش را  سرقت کردیم و در خانه پدرم مخفی شدیم.»
با توجه به تکمیل تحقیقات پرونده و اعتراف  متهمان به جرم  و کشف اموال سرقتی به دستور مقام قضائی ‏هر دو متهم طی قرار قانونی روانه زندان شدند.‏


مرد شیشه‌ای دو زن  را در فسا به قتل رساند
مرد شیشه‌ای مادر و همسر خود را در شهرستان فسا کشت و  فرار کرد. کارآگاهان پلیس اعزامی به ‏محل وقوع قتل، اعلام کردند قاتل با استفاده از اسلحه گرم، مادر و همسرش را کشته است‎. پلیس به دنبال ‏ردی از عامل جنایت است.‏


تعداد بازدید :  303